2024 KTM 990 DUKE

Nový motocykl KTM 990 DUKE přináší na silnice bezkonkurenční úroveň přesnosti – kam ho pošleš, tam jede. Výkon 123 k, točivý moment 103 Nm, zcela nový rám, nastavitelné odpružení WP APEX a pokročilá elektronika – takový je nejlehčí, nejostřejší a nejvýkonnější NAKED motocykl střední třídy, který kdy nesl štítek DUKE.


     KONFIGURÁTOR

Vybavte si motocykl dle vlastních představ a pošlete nám konfiguraci mailem na ktm@racetool.cz. Připravíme pro Vás nabídku na míru přímo dle Vašich představ.


01. CÍL ZAMĚŘEN

LIGHT UP THE DARKNESS

LED SVĚTLOMET

Nový lehký LED světlomet dodává modelu KTM 990 DUKE výhružný výraz, jakmile se den změní v noc. Světla pro denní svícení automaticky upravují svůj jas v závislosti na intenzitě okolního světla, potkávací světlo se aktivuje automaticky a i po zastavení zůstává po krátkou dobu svítit. LED světlomet u motocyklu KTM 990 DUKE dokáže propálit temnotu a je navíc také chytrý.

5-CLICK PRECISION

MOŽNOSTI NASTAVENÍ

Přesný chod a široké možnosti nastavení. Přední 43mm vidlici WP APEX i zadní tlumič WP APEX lze nastavovat pomocí klikacího kolečka s pěti kroky, které zajistí optimální naladění. Díky nastavitelným řídítkům a páčkám si jezdec pokaždé snadno najde ideální jízdní polohu.

TARGET LOCKED

TFT DISPLEJ A KONEKTIVITA

Zcela nový 5″ TFT přístrojový panel krytý lepeným sklem nyní nabízí nejnovější grafiku a informační software, takže je svižnější, snadněji se v něm orientuje a jezdec s ním získá rychlejší přístup k různým funkcím motocyklu. TFT displej dokáže spolupracovat také s volitelnou technologií KTMConnect, díky níž můžeš připojit svůj smartphone k přístrojovému panelu a využívat navigaci, přehrávání audia a funkce telefonu. K nabíjení svého chytrého zařízení můžeš využít konektor USB-C.

NAKED AGGRESSION

KAPOTÁŽ

Záměrně NAKED stroj, bez jakýchkoli zbytečností, kterému však nic podstatného nechybí. Zlobivý v klidu, impozantní v pohybu – KTM 990 DUKE přichází se zcela novým vzhledem DUKE, který spoléhá na agresivní křivky a designové prvky, které do světa křičí „VÝKON“! Nový design je podpořen dvěma unikátními barevnými kombinacemi v černé a oranžové, které oslavují 30 let modelu DUKE.

02. ZAMÍŘIT, PAL

POWER HUNGRY

MOTOR

Samozřejmě to není poprvé, kdy se štítek DUKE a označení 990 objevily společně na jednom stroji. Tahle mašina je však zcela jiná svým výkonem. Nový rám ukrývá paralelní dvouválec LC8c se zdvihovým objemem 947 cm3, výkonem 123 k a točivým momentem 103 Nm. Jedná se tak nejen o velmi výkonný, ale také o nejkompaktnější dvouválec v dané třídě. KTM 990 DUKE proto zaujme skvělou ovladatelností. Agresivnější profil vačkového hřídele a delší doba otevření ventilů zajišťují lepší jízdní chování. Širší chladič s optimalizovaným průtokem vzduchu se stará o účinné chlazení. K vyššímu výkonu motocyklu přispívá také nový výfukový systém.

PICK YOUR POWER

JÍZDNÍ REŽIMY

KTM 990 DUKE nabízí pět nastavitelných jízdních režimů a je tak připraven vypořádat se s jakoukoli výzvou. Ve výchozím nastavení v režimu STREET má jezdec k dispozici plný výkon, kontrolu trakce a funkci omezující zvedání předního kola s optimalizovanou odezvou na plyn. V režimu SPORT je ovládání škrticí klapky o něco ostřejší a motocykl umožňuje omezený prokluz kol. V režimu RAIN je k dispozici maximální trakce a výkon je snížen s ohledem na jízdu za mokra. Volitelné režimy PERFORMANCE a TRACK zásadně změní motocykl KTM 990 DUKE až na 11 – umožní jezdci ještě větší přizpůsobení parametrů a skutečně ostrou sportovní jízdu.

FULL THROTTLE

REŽIM TRACK

Po přepnutí do volitelného režimu TRACK se KTM 990 DUKE změní z nekompromisního silničního NAKED motocyklu na agresivní střelu, která vykružuje apexy s chirurgickou přesností. Režim TRACK umožňuje kompletní nastavení trakce zadního kola v 10 krocích prokluzu. Přináší také naprosto bezprostřední a brutální odezvu na plyn. Pořád je to málo? Co třeba pět úrovní funkce anti-wheelie nebo maximální akcelerace díky funkci LAUNCH CONTROL?

LIKE A BULLET

LAUNCH CONTROL

Model KTM 990 DUKE je vybaven funkcí LAUNCH CONTROL, která umožňuje rychle vyrazit vpřed – získáš maximální akceleraci při pevném startu. Stačí aktivovat funkci launch control, pořádně vzít za plyn, pustit spojku a vystřelit ze startovní čáry.

03. STYL A FUNKCE

RACE TO COMFORT

ERGONOMIE

Zadání pro KTM 990 DUKE 2024 bylo jednoduché: vyvinout ultimátní silniční stroj střední kubatury. Výsledkem je nejlehčí, nejpřesnější a nejvíce na výkon zaměřený NAKED stroj střední kubatury, který jezdci poskytuje jedinečnou zpětnou vazbu, výkon a komfort ve všech jízdních situacích. Ba co víc, KTM 990 DUKE je navržen tak, aby v jezdcích vzbuzoval důvěru, od začátečníků, kteří hledají něco víc, až po ostřílené borce, kteří se chtějí vyřádit na okruhu.

TAKE A SEAT

SEDLO

KTM 990 DUKE má sedlo ve výšce 825 mm, které je o 2° nakloněno směrem dopředu. Bylo speciálně vyvinuto tak, aby poskytovalo sportovní a agresivní posed, aniž by však omezovalo komfort jezdce. Potah sedla nabízí ideální kombinaci přilnavosti a svobody pohybu, ať už má jezdec textilní nebo kožené kalhoty.

NAJDI SI PEVNOU OPORU

STUPAČKY

Stupačky zajišťují dobrou přilnavost a také tlumení vibrací. Jsou vyrobeny z vysoce pevného a lehkého hliníku a opatřeny protiskluzovými pryžovými vložkami. Nezapomnělo se ani na sedlo spolujezdce, důraz byl kladen na jeho pohodlí díky komfortnějšímu úhlu kolen.

04. DOKONALE AGILNÍ

THE BACKBONE

RÁM

KTM 990 DUKE má zcela nový trubkový rám, u kterého byla prioritou zvýšená torzní tuhost a zpětná vazba poskytovaná jezdci. Využití kovaných dílů namísto plechových a integrovaný čep kyvné vidlice přináší ještě vyšší tuhost. V litém hliníkovém pomocném rámu je integrován airbox a přívodní otvory pro nasávání vzduchu jsou umístěny pod sedlem, což přispívá ke snížení hmotnosti.

PIVOT POINT

KYVNÁ VIDLICE

Nová lehká kyvná vidlice z litého hliníku zaručuje motocyklu KTM 990 DUKE lepší stabilitu a optimální pružnost. Ptáš se, proč zrovna pružnost? Silnice ve městě ani vesnické okresky nemají dokonalý povrch, takže i malá nerovnost může ovlivnit ovladatelnost. Zvýšená pružnost kyvné vidlice výrazně zlepšuje schopnost pohlcovat nárazy, zvyšuje účinnost zadního tlumiče a poskytuje lepší zpětnou vazbu jezdci.

SPRING INTO ACTION

VIDLICE

WP Apex je nastavitelná upside-down přední vidlice s průměrem noh 43 mm využívající otevřenou cartridge, která poskytuje 140 mm zdvihu. Jedná se o vidlici typu split, což znamená, že jedna noha se stará o kompresi a druhá o tlumení odskoku. Kompresi i odskok lze snadno a rychle nastavit pomocí klikacího kolečka s pěti kroky tak, aby vidlice vyhovovala schopnostem jezdce a jízdním podmínkám.

MAX TRACTION

ZADNÍ TLUMIČ

Vysoce kvalitní plynový zadní tlumič WP Apex Monotube je vybaven novou lehčí lineární pružinou, která spolu s novým nastavením nabízí jezdci větší citlivost a komfort. I zde lze odskok nastavit pomocí klikacího kolečka v pěti krocích. Stejně tak lze ručně upravit předpětí pružiny.

ROLLING THUNDER

KOLA A PNEUMATIKY

Pneumatiky Bridgestone S22 s vysokou přilnavostí – v rozměru 120/70-R17 vpředu a 180/55-R17 vzadu – jsou obuty na lehkých litých ráfcích a nabízejí excelentní výkon za různých jízdních podmínek.

STOPPING POWER

BRZDY

Když už máš výkonnou mašinu, měla by umět také adekvátně brzdit. Vepředu jsou dva lehké 300mm plovoucí kotouče se čtyřpístkovými radiálními třmeny, vzadu pak 240mm kotouč. Brzdy jsou spojeny s ověřeným antiblokovacím systémem s funkcí Supermoto ABS.

Technické parametry

Motor

ZDVIHOVÝ OBJEM947 cm³
VÝKON V KW90.5 kW
KROUTICÍ MOMENT103 Nm
DRUH KONSTRUKCE2válcový 4dobý řadový twin
VRTÁNÍ92.5 mm
ZDVIH70.4 mm
STARTÉRElektrický startér
MAZÁNÍNucené olejové mazání se 2 olejovými čerpadly
PŘEVODOVKA6stupňová
CHLAZENÍChlazený kapalinou s tepelným výměníkem voda/olej
SPOJKAPASC™ spojka proti kmitání, mechanicky ovládaná
EMSBosch EMS s RBW
KAPACITA BATERIE10 Ah
CO2 EMISSIONS 110 g/km
SPOTŘEBA PALIVA4.7 l/100 km


PODVOZEK

PROVEDENÍ RÁMUChrom-molybdenový ocelový rám využívající motor jako zátěžový prvek, obalovaný práškem
PŘEDNÍ ODPRUŽENÍWP APEX 43
ZADNÍ ODPRUŽENÍWP APEX - Monoshock
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VPŘEDU)140 mm
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VZADU)150 mm
PŘEDNÍ BRZDA2x radiálně namontovaný 4pístový brzdový třmen
ZADNÍ BRZDABrzdový kotouč s 2pístkovým brzdovým třmenem
PRŮMĚR KOTOUČE PŘEDNÍ BRZDY300 mm
PRŮMĚR KOTOUČE ZADNÍ BRZDY240 mm
ABSBosch 9.3 MP Two Channel (Supermoto ABS)
ŘETĚZ520 X-Ring
ÚHEL HLAVY ŘÍZENÍ65.8 °
VÝŠKA SEDADLA825 mm
KAPACITA NÁDRŽE (PŘIBL.)14.8 l
SUCHÁ HMOTNOST179 kg
SVĚTLÁ VÝŠKA195 mm