Norden 901

Norden 901 je výjimečný cestovní motocykl stvořený pro Vaše dobrodružství. Poháněný motorem o objemu 899 ccm s výkonem 105k. Vyznačuje se hladkým chodem, točivostí a je ideální volbou pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Odpružení s dlouhým zdvihem je připravené pro jízdu v jakémkoli terénu, zatímco pohodlná ergonomie udělá z každé Vaší cesty pravé dobrodružství  – nikoli pouhou zkoušku. Prozkoumejte svět po svém s novým Norden 901.


     KONFIGURÁTOR

Vybavte si motocykl dle vlastních představ a pošlete nám konfiguraci mailem na husqvarna@racetool.cz. Připravíme pro Vás nabídku na míru přímo dle Vašich představ.


01. Najděte cestu na sever

Vyrobeno pro daný účel

Na severu se musíte rychle přizpůsobit prostředí, což Norden dokázal bez sebemenší námahy, když jsme projížděli rozličnými typy terénů.

Mike Horn je profesionální průzkumník s jedinečnými zkušenostmi. Vylezl na nejvyšší hory planety bez kyslíku, prozkoumal pěšky severní pól a 27krát obeplul svět. To jsou jen některé z extrémních dobrodružství, kterými je mezinárodně proslulý. Společně s pětinásobným vítězem Rallye Dakar Cyrilem Despresem byl Mike pověřen testováním Norden 901 v náročné islandské krajině.

Udělejte si vlastní zážitky

Norden je dobrý nástroj, který Vás a vaše přátele rychle dostane na ta nejlepší místa, je schopen překonávat řeky, přejíždět přes kameny a jezdit pomalu a s kontrolou tam, kde to potřebujete. K dispozici je také spousta energie, kterou lze použít při rychlé jízdě v přímé linii.

Cyril Despres s pěti vítězstvími v Rallye Dakar ví, jak zacházet s motocyklem v rozličném prostředí a rozumí designu a ergonomickým řešením, které nejvíce přispívají ke zvládnutí dlouhých dnů v sedle. Cyril zjistil, že Norden 901 je schopný přinést širokou škálu zážitků za pouhých pár dní ježdění. Cyril byl dokonalým společníkem Mika Horna na islandském dobrodružství Norden 901, protože oba jsou přáteli a před společným závodem na Dakaru na čtyřech kolech sdíleli další výzvy.

Mimo každodenní práci

Vyberte si dobrodružný stroj, který je vhodný pro vás jako jednotlivce. Pro mě v mé současné situaci je Norden 901 perfektní motocykl.

Lyndon Poskitt je vysoce kvalifikovaný letecký inženýr, ale je více známý pro svá mezikontinentální dobrodružství na dvou kolech. Pro Lyndona bylo ježdění do práce na motorce únikem od každodenního rutiny. Nyní, když procestoval téměř celý svět na jednoválcovém stroji, Lyndon vyskočil na výkonnější hladší dvojče jako ambasador pro Norden 901.

02. Dobrodružství ve svém jádru

Geometrie

Ať už plánujete jet kamkoli nebo kamkoli Vás zavede vaše vnitřní severní navigace, příhradový rám z chrommolybdeové oceli je navržen pro polykání vzdáleností – dokáže unést náklad a poskytnout celodenní pohodlí. Použitím motoru jako nosného prvku umožnilo postavit rám lehký a kompaktní. Navržený tak, aby poskytoval přesnou zpětnou vazbu s vyjímečnou hbitostí a ovladatelností v těch nejužších zatáčkách, stabilitu a pohodlí na dlouhou vzdálenost a vynikající offrad schopnost na rozbitých tratích. I když je kompaktní a lehký, rám je stejně odolný jako jakákoliv výzva, kterou před něj postavíte, přepravu zavazadel, pasažéra nebo obojí kdekoli z ulice na nejvzdálenější stezku. Geometrie Norden 901 byla vyvinuta tak, aby vytvořila cestovní motocykl světové třídy pro každou cestu za poznáním. Výška sedla je zvládnutelná pro každého dobrodruha díky šikmému zadnímu tlumiči. Ergonomie vás umístí směrem k přednímu kolu pro lepší cit a přilnavost na všech površích.

Vzhled

S vaším Norden 901 budete chtít objevovat dálky, ať už při každodenním dojíždění nebo měsíční expedici. Forma následuje funkci, zakotvuje styl a cílevědomou efektivitu strojů HG Rally. Z každého úhlu signalizuje Norden 901 nekonečné možnosti průzkumu. Jediné, co musíte udělat, je nastoupit a jet. Palivová nádrž s dojezdem 400+ km je připravena Vás vzít dál po těch nejlepších trasách – vy určujete cíl. Díky štíhlé ergonomii ve stylu Rallye Dakar má nízko položené těžiště pro neutrální ovládání a nastavitelnou výšku sedla při zachování dobré světlé výšky. Palivová nádrž odolá tvrdým nárazům v terénu, takže se nemusíte bát, že zůstanete stát. Spodní část nádrže vás také chrání před špínou a postřikem ze silnice a stezek.

Offroadová kola

Norden 901 je vybaven předním kolem rozměru 21" a zadním kolem rozměru 18" , jste tak připraveni na všechny okolnosti, které vás zavedou od asfaltu až po drsné stezky. Pneumatikám Pirelli Scorpion Rally STR můžete plně důvěřovat – přilnavé na silnici a schopné najít trakci na stezce. Bezdušový design kol s drátěnými paprsky je činí lehkými pro snadnou manipulaci, flexibilními pro pohodlí a je zde menší riziko, že vás defekt pneumatiky zdrží a ztratíte drahocenný čas jízdy.

Pomocný rám

Norden 901 lze plně naložit, ať už jde o služební nebo zábavnou cestu, ať už vezete kufry, tašky nebo brašny. Ocelový příhradový pomocný rám v zadní části motocyklu je kompaktní, lehký a přitom dostatečně pevný, aby unesl pasažéra a zavazadla za všech podmínek při jízdě po zpevněných cestách i mimo ně.

Led světla

Den, noc, soumrak nebo mlha, LED světla a mlhová světla osvětlí jakoukoli cestu, kterou se rozhodnete jet. Vidíte, že jejich design vychází ze soutěžních zkušeností a vývoje HQ Motorsport Rally, přední kapota s integrovaným LED světlometem a standardními mlhovými světly má štíhlý profil, je klíčová v rámci aerodynamiky stroje Norden 901 a dodává stabilitu při vyšší rychlosti. Světlo pro denní svícení obklopuje světlomet, díky kterému budete vy i Váš Norden 901 jasně viditelní za všech podmínek.

Větrný štítek

Volitelná vyšší clona nabízí zlepšenou ochranu proti větru a povětrnostním vlivům a snížené turbulence v oblasti hlavy a krku, zejména pro vyšší jezdce. Ulehčuje tak krčním a ramenním svalům, vždy když musíte překonat velkou vzdálenost, takže tyto dlouhé cesty jsou poté mnohem pohodlnější.

03. Spolehlivé vybavení

Odpružení

Ovládání a pohodlí jsou na předních místech Vašeho seznamu požadavků na Norden 901. Se zdvihem 220 mm zaručují přední vidlice WP APEX 43 mm bezchybný výkon a pohodlí v každém prostředí, ať už to znamená hladký asfalt nebo rozbitou cestu v terénu . Díky nastavitelnosti tlumení komprese a odskoku můžete rychle a snadno měnit jízdní vlastnosti podle vlastních preferencí a měnících se podmínek na cestě. Stejně tak zadní tlumič WP APEX nabízí velkorysý zdvih 215 mm s možností nastavení tlumení odskoku a předpětí pružiny, aby plně vyhovoval vozovce, po které jezdíte, a nákladu, který převážíte. Úprava nastavení je rychlá a snadná, takže když se změní podmínky, můžete nastavit odpružení přesně podle vašich preferencí.

Motor

Každé otočení plynu poskytuje přesně to správné množství výkonu, který potřebujete k dosažení nových obzorů. Dvojválcový, kapalinou chlazený, motor o objemu 889 ccm s dvojitou horní vačkou a s dvojicí vyvažovacích hřídelů, zvyšuje pohodlí a snižuje vibrace, což přispívá k vašemu potěšení z jízdy. Motor má dostatek výkonu - maximální výkon 77 kW (105 k) při 8 000 ot./min a točivý moment 100 Nm při 6 500 ot./min. a díky tomu, v kombinaci s jemností a ovladatelností, je motor schopen dodat vše, co od něj požadujete, kdykoli potřebujete. Díky dlouhým servisním intervalům 15 000 km a nízké spotřebě paliva se motor Norden 901 ještě lépe hodí pro úkoly, které před něj postavíte.

Brzdy

Aby Norden 901 vynikal na silnici a na neupravených površích, potřebuje brzdy s vysokým výkonem a jemnou dávkovatelností. Můžete se spolehnout na systém Bosh ABS, který s jistotou zajistí rychlé a přesné zastavení bez ohledu na povrch nebo podmínky, se kterými se setkáte. Brzdový systém J.Juan značky HQ přináší do Norden 901 technologii odvozenou z MotoGP. Čtyřpístkové, radiální přední třmeny na dvou 320mm plovoucích brzdových kotoučích, které vám poskytují výjimečný pocit a zpětnou vazbu na brzdové páce. Zadní brzda má 260mm kotouč a dvoupístkový plovoucí třmen. Píst v zadním třmenu má izolační desky pro udržení tepelné stability, takže brzda není namáhána, když zdoláváte dlouhý úsek z kopce na trailu. Pro pokročilé jezdce lze systém Bosh ABS na zadním kole deaktivovat.

Tlumič řízení

Tlumič řízení napomáhá stabilitě při jízdě na drsném silničním povrchu nebo při náhlých nerovnostech a zároveň umožňuje snadné ovládání řídítek při jízdě v terénu. Rám má navíc přípravu umožňující montáž vysoce výkonného nastavitelného offroadového tlumiče řízení.

Spojka

Rychle si uvědomíte výhody PASC ( Power Assist Slipper Clutch ), která maximalizuje přilnavost zadního kola při plné akceleraci a zabraňuje nestabilitě zadního kola a poskakování při rychlém podřazování nebo prudkém brzdění do zatáčky. Zjistíte také, že ovládání bude snazší, protože při otevření plynu se sníží námaha ruky, ovládající spojku při řazení. Méně únavy znamená delší potěšení z jízdy.

Převodovka

Nordem 901 je vybaven 6 stupňovou sekvenční převodovkou s poměrem, který vyhovuje všem podmínkám od tempa chůze po rychlost letu na dálnici. Rychlé a přesné řazení je zajištěno díky krátké dráze řadicí páky, lehkému působení pružin a v případě potřeby asistence standardního rychlého řazení Easy Shift. Zuby 4., 5. a 6. rychlostního stupně byly ošetřeny metedou otryskání skleněnými kuličkami, aby poskytovaly výjimečnou spolehlivost.

04. Nejmodernější komponenty

Jízdní režimy

Se třemi volitelnými jízdnímy režimy ( Street, Rain, Offroad ) a volitelným režimem Explorer si můžete vybrat nejlepší kombinaci pomůcek pro jízdu, stejně rychle jako přicházení  změny počasí nebo terénu. Odezva plynu, úroveň kontroly trakce a špičkový výkon jsou variabilní v různých režimech. Režim Street má přímou odezvu plynu s nastavením kontroly trakce, aby ideálně reagovala na zpevněné povrchy. Dostatečně plynulé pro méně zkušené jezdce nebo při cestování s výbavou, přesto dostatečně dynamické na to, aby jste uháněli po klikatých horských silnicích a údolích. Režim Rain má velmi hladkou odezvu plynu, snížený špičkový výkon a včasné zásahy kontroly trakce. Režim Offroad má plynulou odezvu plynu a umožňuje větší prokluz kol, než se aktivuje. Režim není citlivý na úhel náklonu, kontrola trakce nezasahuje, když zatáčíte a navíc není zapnutá funkce anti-wheelie, takže můžete zvednout přední kolo přes překážky.

Snadné řazení

Svou plnou pozornost můžete věnovat zvládnutí terénu v náročných prostředích s poomocí funkce Easy Shift, která vám umožní plynule měnit řazení nahoru a dolů. Senzor detekuje, kdy stisknete řadící páku a dá pokyn ECU, aby přizpůsobila parametry motoru pro bezproblémové řazení při jakýchkoli otáčkách nebo zatížení motoru. Systém Easy Shift namená kratší časy řazení a plynulejší jízdu, protože není nutné zavírat plyn a používat spojku pro změnu převodového stupně. Kromě zlepšení trakce zadního kola vám Easy Shift umožňuje udržet si kontrolu tím, že držíte řidítka v plném rozsahu.

Offroad ABS

Víte, že brzdění na neupravených cestách vyžaduje jinou techniku než brzdění na silnici a režim Offroad dostupný v systému Bosh ABS rozpoznává, že dobrodružná jízda je o objevování neznáma a jízdě na dlouhé vzdálenosti. V režimu Offroad je ABS zadního kola deaktivováno, jeho aktivace na předním kole je omezena a data ze snímače úhlu náklonu již nejsou součástí výpočtů systému. Nyní tedy můžete zablokovat zadní kolo, abyste mohli řídit smykem do zatáček. Protože je v tomto režimu ABS předního kola nastaveno tak, aby bylo méně rušivé, lze na syspkých površích použít plnou sílu přední brzy. Režim Offroad je navržený tak, aby posílil funkčnost a sebevědomí za všech okolností, rozšiřuje a zdokonaluje schopnosti systému Bosh ABS, aby odpovídal každému dobrodružství.

Tempomat

Když se ocitnete na dlouhých, čistých úsecích silnice, můžete nastavit tempomat pomocí spínačů na řidítkách a na chvíli se soustředit a krajinu před Vámi. To je důvod, proč cestujete, pro ty blažené chvíle, kdy se cítíte součástí prostředí kolem Vás. Tempomat je také užitečná funkce, když nechcete riskovat překročení rychlostních limitů. Norden 901 je také pro Vaši pohodlnost při jízdě vybaven výškově nastavitelným dvoudílným sedlem s vyjímečnou přilnavostí a pohodlím za všech podmínek a hliníkovými kónickými řidítky se šesti montážními polohami, které poskytují rozsah nastavení 30 mm pro přizpůsobenou ergonomii.

MTC

Chcete pomůcky pro jezdce, které spíše pomáhají než omezují a zajišťují, že budete mít vždy vše pod kontrolou. Řízení trakce motocyklu v zatáčkách ( MTC ) je citlivé na úhel náklonu a nabízí citlivé zásahy. Když systém zjistí, že se zadní kolo otáčí nesprávnou rychlostí pro danou jízdní situaci, promptně reaguje, dokud není dosaženo správné úrovně prokluzu zadního kola pro zvolený jízdní režim a aktuální úhel náklonu. V režimu Explorer můžete ovádat úroveň zásahu MTC pomocí 9 úrovní nastavení. Když je detekován zdvih předního kola, systém ubírá plyn po malých krocích pro konstatnější zrychlení. Jak Vaše ambice a zkušenosti porostou, můžete na přání vypnout kontrolu trakce pro driftování zadního kola a libovolně zvedat přední kolo.

Ride-bywire

Elektronicky řízená regulace škrtící klapky znamená perfektní dodávku výkonu a zajišťuje, že motor reaguje okamžitě, když to potřebujete. Bez ohledu na počasí nebo teploty, funguje ve spojení se snímači na motocyklu, aby řekl systému řízení motoru přesně, co je po něm požadováno. Znamená to také, že není třeba udržovat a nastavovat lanko plynu.

05. Prémiová technologie a pohodlí

Konektivita

Zůstaňte v kontaktu s domovem a prací, poslouchejte svou hudbu, to vše s  volitelnou aplikací Ride Husqvarna Motorcycles pro Android a iOS, první na Norden 901. Aplikace The Ride Husqvarna Motorcycles poskytuje komunikaci a hudbu přes Bluetooth na cestách, kdy vše lze ovládat pomocí přepínače režimu na řidítkách a Vaše skladby, seznamy skladeb a ID příchozího volajícího se zobrazují na obrazovce TFT. Aplikace také zajišťuje, že se už nikdy neztratíte - pokud to opravdu nechcete. A poskytuje plánování trasy i podrobnou navigaci. Vizuální navádění se přes Bluetooth přenáší z aplikace do přístrojové desky TFT, aby Vás navedlo k předem plánovanému cíli. Abyste se vyhnuli vyčerpání dat z mobilního telefonu, můžete si stáhnout mapy pro offline použití, které vám pomohou vytvořit a uložit předem naplánované trasy. Při plánování můžete přidat až 128 trasových bodů a vytvořit tak skutečně jedinečná dobrodružtví.

Oblečení

Jezdci Norden 901 se mohou obléknout na každé dobrodružství z kolekce funkčního oblečení HQ Motorcycles. Helma MX-9 ADV MIPS je špikovým výrobkem s účinnou ventilací a zorníkem ošetřeným proti zamlžování. Bunda Scallar WP Jacket a kalhoty Scalar WP Pants jsou produkty firmy REVI'T. Opatřeny Cordubou, odolnou proti oděru a roztržení, odnímatelné, prodyšné, větru odolné membrány Hydratex 3L, odnímatelné termo vložky, chrániče SEEFLEX CE. Výbava Scalar, osvědčená v nejnáročnějších podmínkách, naplňuje očekávání všech jezdců.

Technické příslušenství

Norden 901 lze ještě dále přizpůsobit a vylepšit, aby vyhovoval Vašim jízdním požadavkům a ambicím po dobrodružství. Pro větší funkci, styl, výkon a pohodlí, prozkoumejte rozsáhlou řadu nabízeného přslušenství. Nabízíme zavazadlové systémy, vyhřívané rukojeti a sedla, titanový tlumič výfuku Akrapovič, sadu pro snížení výšky podvozku a mnoho dalších řešení, která Vám pomohou posunout Váš Norden 901 blíže Vaší představě.

Technické parametry

Motor

ZDVIHOVÝ OBJEM889 cm³
KROUTICÍ MOMENT 100 Nm
VÝKON V KW77 kW
DRUH KONSTRUKCE2válcový 4dobý řadový twin
VRTÁNÍ90,7 mm
ZDVIH68,8 mm
STARTÉRElektrický startér
MAZÁNÍNucené olejové mazání se 2 olejovými čerpadly
PŘEVODOVKA6stupňová
CHLAZENÍChlazený kapalinou s tepelným výměníkem voda/olej
SPOJKAPASC™ spojka proti kmitání, mechanicky ovládaná
EMSBosch EMS s RBW
FUEL CONSUMPTION4,5 l/100 km
CO2 EMISSIONS105 g/km


PODVOZEK

PROVEDENÍ RÁMUChrom-molybdenový ocelový rám využívající motor jako zátěžový prvek, obalovaný práškem
PŘEDNÍ ODPRUŽENÍWP APEX 43
ZADNÍ ODPRUŽENÍWP APEX - Monoshock
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VPŘEDU)220 mm
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VZADU)215 mm
PŘEDNÍ BRZDA2x radiálně namontovaný 4pístový brzdový třmen
ZADNÍ BRZDA2pístový plovoucí brzdový třmen
PRŮMĚR KOTOUČE PŘEDNÍ BRZDY320 mm
PRŮMĚR KOTOUČE ZADNÍ BRZDY260 mm
ABSBosch 9.1 MP (včetně ABS pro zatáčení a režimu offroad, vypojitelné)
ŘETĚZ520 X-Ring
ÚHEL HLAVY ŘÍZENÍ64.2 °
SVĚTLÁ VÝŠKA252 mm
VÝŠKA SEDADLA854/874 mm
KAPACITA NÁDRŽE (PŘIBL.)19 l
SUCHÁ HMOTNOST204 kg