KTM 390 ADVENTURE 2022

Upokoj svého neklidného ducha novým motocyklem KTM 390 ADVENTURE. Toto kompaktní cestovní enduro s jednoválcem má sportovní provedení, rozsáhlou výbavu a prověřený výkon řady KTM ADVENTURE. Všestranná ergonomie, kultivovaný výkon a inovativní technologie se pojí v pohodlném a lehkém balíčku pro ty, kdo chtějí do svého každodenního života přidat o trochu víc dobrodružství.


     KONFIGURÁTOR

Vybavte si motocykl dle vlastních představ a pošlete nám konfiguraci mailem na ktm@racetool.cz. Připravíme pro Vás nabídku na míru přímo dle Vašich představ.


MOTOR A VÝFUK

Typický čistý výkon

Motor

Špičkový, kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec o zdvihovém objemu 373 cm3 tento stroj přivede do úchvatného světa dobrodružství s KTM. Motor je vybaven elektrickým startérem a dosahuje maximálního výkonu 32 kW (43 k) s neuvěřitelně působivým točivým momentem 37 Nm. Dva vačkové hřídele v hlavě, čtyři ventily a elektronické vstřikování paliva jsou nedílnou součástí výkonu modelu KTM 390 ADVENTURE a spolu s vyvažovacím hřídelem přispívají k maximální plynulosti. Lehká a kompaktní konstrukce nabízí přímé sací kanály, a tedy kratší vzdálenost nasávaného vzduchu od vstupu do spalovacího prostoru a také do dvou katalyzátorů. Kromě rychlejšího pohybu vzduchu a plynů umožňuje také rychlejší zahřátí motoru. Navíc dva katalyzátory a systém odvětrávání palivové nádrže (systém EVAP) zlepšují hodnoty emisí a brání uvolňování par paliva do vzduchu. Díky tomu je model KTM 390 ADVENTURE maximální šetrný k životnímu prostředí a splňuje přísné standardy výfukových emisí EU5.

Antihoppingová spojka

Antihoppingová spojka je unikátní zařízení, které šetří energii a pomáhá při smyku. Otevírá se, když se zpětný točivý moment příliš zvýší, čímž zabrání nepříjemnému odskakování zadního kola při prudkém brzdění nebo deceleraci – a umožní brzdění kola řízeným smykem zadního kola. Zavírá se působením síly pružin spojky, když je otevřená škrticí klapka, což umožňuje ovládat spojku malíčkem – při jízdě tak šetří tvoji energii.

Píst

Píst pro vrtání 89 mm má povrchovou úpravu DLC pro extra odolnost. Nabízí zdvih 60 mm, což vede ke zdvihovému objemu 373,2 cm3 a kompresnímu poměru 12,6:1. Koruna je chlazená olejovou tryskou a píst využívá souvislou hliníkovou mokrou vložku s nízkým třením a nikasilovou povrchovou úpravou s konstrukcí open-deck.

EMS / Ride-by-wire

Model 390 ADVENTURE je vybavený špičkovým systémem pro řízení motoru s nejmodernějším elektronickým vstřikováním paliva a tělesem škrticí klapky 46 mm. Místo toho, aby byla škrticí klapka v elektronickém systému vstřikování ovládána tradičním lankem škrticí klapky, model KTM 390 ADVENTURE využívá proces ride-by-wire. S pomocí elektronických snímačů otočení plynové rukojeti aktivuje škrticí klapku pomocí servomotoru. Elektronicky převádí povely plynové rukojeti jezdce na nejlepší možnou polohu škrticí klapky pro aktuální jízdní situaci a pro lineární výkon. Without Ride-by-wire, features like MTC (Motorcycle Traction Control) and Quickshifter+ would not be possible.

Hlava válce

Špičková technologie DOHC (Double Overhead Camshaft). Čtyři ventily v hlavě válce modelu KTM 390 ADVENTURE jsou ovládané dvěma vačkovými hřídeli přes odolná vahadla. Toto provedení je jedním z preferovaných řešení u řady terénních modelů, včetně úspěšného motocyklu KTM 1290 SUPER ADVENTURE. Je proslulé nejen svou extrémní spolehlivostí, ale nabízí i nízké tření díky ultra tvrdé povrchové úpravě DLC na vahadlech – řešení, díky kterému je tento motor super spolehlivý, i při delší jízdě při vysokých otáčkách.

Převodovka

Model KTM 390 ADVENTURE je vybaven robustní 6stupňovou sekvenční převodovkou. Převodové poměry se dokonale hodí k výkonovému pásmu motoru o objemu 390 cm3 a umožňují ti hladký výběr ideálního převodu, ať už brázdíš ulice nebo se proháníš v terénu. 

Řidičské oprávnění skupiny A2

Model KTM 390 ADVENTURE splňuje všechny požadavky na řidičské oprávnění skupiny A2.

Sladký, čistý zvuk motoru

Výfuk

Lehký a přesně sestrojený výfukový systém modelu KTM 390 ADVENTURE tvoří trubka svodu z nerezové oceli a přední tlumič, které vedou do štíhlého tlumiče. Tlumič tvaruje kompaktní a lehké hliníkové pouzdro, které bylo umístěno blízko těžiště motocyklu, takže vylepšuje rovnováhu a ovládání. Pomáhá k okamžitému kultivovanému výkonu a byl navržen tak, aby nepřekážel pohybu jezdce na motocyklu. Dva katalyzátory jsou integrovány do trubky svodu a předního tlumiče a efektivně snižují emise škodlivin až na úroveň Euro 4.

PODVOZEK

Lehký a robustní

Rám

Podobně jako rám modelu KTM 450 RALLY, který byl prověřen v závodech, se i model KTM 390 ADVENTURE vyznačuje ultra lehkým, ale extrémně stabilním příhradovým rámem. Překonává všechny požadavky na stabilitu a ovladatelnost a je páteří tohoto svižného dobrodruha. Rovnováha mezi flexibilitou a tuhostí v kombinaci s rozvorem kol 1430 (+/-15,5 mm) a úhlem hlavy řízení 63,5 stupně dává jasně najevo orientaci na jízdu v terénu. Je také základem pro mimořádnou stabilitu v přímém směru a přesnost a agilní chování řízení.

Pomocný rám

Odnímatelný ocelový příhradový pomocný rám je čtyřmi šrouby upevněn k hlavnímu rámu. Je kompaktní a lehký, ale také dostatečně odolný, aby unesl spolujezdce a zavazadla a obstál i v náročných podmínkách jízd za dobrodružstvím.

Kyvná vidlice

Tlakově litá kyvná vidlice s otevřenou žebrovou konstrukcí je charakteristickým prvkem řady KTM ADVENTURE. Vyznačuje se optimalizovanou tuhostí, ale zároveň stále nabízí vynikající ohybové vlastnosti. Zadní tlumič je propojen přímo s kyvnou vidlicí, čímž se snižuje složitost a počet dílů a současně zlepšuje citlivost jezdce vůči chování motocyklu. Poměrně dlouhá kyvná vidlice nabízí dostatek prostoru pro jakékoli vhodné terénní pneumatiky.

Připraveno na ještě víc

Odpružení

S mnoha lety vývoje v nejdrsnějším terénu model KTM 390 ADVENTURE navazuje na závodní zkušenosti společnosti WP v podobě skvělého balíčku, který je připravený na další a další dobrodružství. Plně nastavitelné odpružení WP APEX vpředu i vzadu skvěle spolupracuje s podvozkem, takže nabízí pohodlí, kontrolu a vůli, se kterými se nemusíš být vyrazit ani na náročné vyjížďky. 

Přední vidlice

Vidlice upside-down WP APEX 43 mm byl původně vyvinuta pro enduro jízdy a je absolutní špička, pokud jde o odpružení v dané třídě. Je vybavena pružinou na obou stranách, ale každá noha vidlice má jinou funkci: tlumení stlačení se odehrává na levé straně, zatímco tlumení odskoku na pravé. To znamená, že vidlice lze jednoduše seřizovat otáčením ovládacích prvků v horní části vidlice. Díky vysoce kvalitním materiálům a špičkovému výrobního procesu má vidlice WP APEX 43 mm – se zdvihem přibližně 170 mm – vynikající odezvu a vlastnosti tlumení.

Brýle vidlice

Brýle vidlice byly vyrobeny pro úhel hlavy řízení 63,5 stupňů. Díky různým montážním sadám dostupným v katalogu KTM PowerParts je také možné změnit výšku řídítek.

Zadní tlumič

Špičkový tlumič WP APEX si našel svou cestu do svižného podvozku modelu KTM 390 ADVENTURE. Nabízí zdvih 177 mm a je ideální pro dlouhé jízdy v náročných podmínkách. Díky nastavitelnému předpětí pružiny a tlumení odskoku ji lze upravit pro různé situace, takže získáš charakteristický výkon KTM a zároveň pohodlí pro celodenní jízdu.

Dobrodružství bez ustání

Kola

Extra robustní litá kola speciálně vyrobená pro jízdy v náročném terénu na motocyklu KTM 390 ADVENTURE. 19” přední a 17” zadní kolo, obě vybavená bezdušovými pneumatikami CONTINENTAL TKC 70 nabízí vynikající výkon v ulicích, ale zároveň skvělou přilnavost a kontrolu při zajížďce domů v drsnějším terénu. Přední: 100/90-19 bezdušové CONTINENTAL TKC 70, 2,5palcový ráfek Zadní: 130/80-17 bezdušové CONTINENTAL TKC 70, 3,5palcový ráfek

Účinný brzdový systém

Brzdy

Vysoce kvalitní brzdy BYBRE s velkým předním brzdovým kotoučem o průměru 320 mm a zadním o průměru 230 mm dokonale fungují s 4pístkovým radiálně upevněným předním třmenem a 1pístkovým plovoucím zadním třmenem a nabízejí ideální kombinaci kontroly a brzdného výkonu. Kromě toho dvoukanálový systém ABS od společnosti BOSCH je zárukou nejvyššího bezpečnostního standardu během poněkud ošidných podmínek.

14,5 litru dobrodružství

Palivová nádrž

Palivová nádrž je centrálním prvkem designu a technického mistrovství tohoto dobrodruha na každý den. Její tvar nabízí vynikající ergonomii a úzká část mezi koleny zajišťuje skvělou kontrolu a vyhovuje i vyšším jezdcům. S působivou kapacitou na 14,5 litru paliva a díky mimořádné palivové účinnosti vydrží plná nádrž více než 400 km nepřetržité jízdy.

ERGONOMIE A KOMFORT

Dokonalé pohodlí a kontrola

Řídítka

Stejně jako stroje KTM ADVENTURE s větším zdvihovým objemem je KTM 390 ADVENTURE vybaven špičkovými tapered hliníkovými řídítky, která zajišťují pohodlnou polohu a maximální kontrolu. Na levé straně je snadno dostupný přepínač nabídek pro TFT displej a pro výběr různých režimů a funkcí připojení. Pohybem „nahoru“ a „dolů“ procházíš nabídky, pravým tlačítkem vybereš požadovanou položku a levým tlačítkem se vrátíš o krok zpět.

Stvořený pro pokračování v jízdě

Sedla

Dvoudílné sedlo nabízí díky své výšce 855 mm pohodlí a kontrolu na dlouhých vyjížďkách. Sedlo jezdce je vpředu zúžené, aby bylo možné došlápnout na zem ještě snadněji. Kryt sedla nabízí otestovanou kombinaci přilnavosti a snadného pohybu a díky pěnové výplni se budeš během jízdy cítit jako v bavlnce – a budeš chtít jet pořád dál a dál. Sedlo lze jednoduše sejmout, pokud potřebuješ přístup k airboxu a malému úložnému prostoru. 

Vždy ve spojení s jízdou

Stupačky

Široké a robustní stupačky byly převzaty přímo z terénních modelů. Byly vytvořené pro celodenní cesty, vestoje nebo vsedě, pro silniční nebo terénní boty. Mají pryžové vložky, které přinášejí ještě větší pohodlí při jízdě v ulicích a které lze jednoduše odebrat, když potřebuješ lepší přilnavost na nezpevněných cestách.

Lepší přehled

Plexi štít

Štít modelu KTM 390 ADVENTURE slouží jako účinný deflektor. S profilem, který jezdci umožňuje volný pohyb kolem motocyklu a nebrání mu ve výhledu vpřed, a to ani když je štít znečištěný. Lze jej namontovat do nižší nebo vyšší polohy podle velikosti jezdce nebo jeho potřeb. Z katalogu KTM PowerParts je možné objednat dva štíty s různými délkami.

KAPOTÁŽ A GRAFIKA

Dobrodružnější jízda po delší dobu

Kapotáž

Tak minimalistická, jak to jde, a tak velká, jak je potřeba. Model KTM 390 ADVENTURE se vyznačuje kapotáží v typickém stylu KTM, které se pyšní vynikající ergonomií a agresivním vzhledem inspirovaným závodními motorkami. Připravena na dobrodružství. Kapotáž je vyvedena v barvě, která nahrává svěžímu vzhledu, a to i po poškrábání. Spoilery nádrže a boční panely jsou mírně širší než sedlo. Díky tomu poskytují dobrou kontrolu a snižují opotřebení sedla. Tvar palivové nádrže nabízí jezdci svobodu pohybu a tu nejlepší kontrolu. Maska se světlometem je co nejmenší. Byla inspirována generací závodních motocyklů KTM a je štíhlejší, aby přední část motocyklu působila lehčím dojmem. Nízký přední blatník napomáhá aerodynamice a při cestování chrání před stříkáním vody. Robustní kryty motoru chrání motoru a výfuk na prašných cestách mimo asfalt.

Vidět a být viděn

LED světlomet

Moderní LED světla jsou používána všude – jako světlomety, koncové světlo i ukazatele směru. LED světla nabízejí skvělé osvětlení a viditelnost a navíc jsou kompaktní, takže umožňují zmenšit celkové rozměry motocyklu.

Všechno, co potřebuješ, v plných barvách

TFT displej

Kokpit modelu KTM 390 ADVENTURE zdobí moderní plně barevný TFT displej. Konfigurace displeje se automaticky přizpůsobuje okolnímu osvětlení. Otáčkoměr za účelem optimálního využívání výkonu blikáním upozorní, když je čas přeřadit. 5palcový displej je dobře čitelný a hlavní údaje jsou uspořádány tak, abys je hned viděl. Jezdec si může jednoduše vybrat, které informace chce mít na očích, prostřednictvím multifunkčního přepínače nabídek na řídítkách.

SOFTWARE A ELEKTRONIKA

Prozkoumej nové hranice

Jízdní asistenty

Společnost KTM vyvíjí elektronické jízdní asistenty, které nabízí lepší kontrolu a vyšší výkon pro jezdce na jakékoli úrovni zkušeností, aby jim za jakýchkoli podmínek dopřála víc zábavy.

MTC (Motorcycle Traction Control)

MTC (Motorcycle Traction Control) je regulace trakce citlivá na náklon, která okamžitě zareaguje, pokud rychlost otáčení zadního kola není úměrná jízdní situaci. MTC v řádu milisekund sníží výkon motoru extrémně plynulým, téměř nepostřehnutelným zásahem škrticích klapek, dokud se prokluz nesníží na optimální míru pro zvolený jízdní režim a aktuální úhel náklonu.

Offroad ABS

Jezdecké dobrodružství se točí kolem dlouhých vzdáleností a cest do neznáma, takže potřebuješ motocykl, který tě nenechá na holičkách ani v extrémních situacích. Běžný systém ABS je určen speciálně pro silnice, takže byla přidána funkce Offroad ABS, která vylepšuje ovládání brzd v terénu. V tomto režimu je systém ABS na zadním kole deaktivován a na předním kole je aktivace ABS omezena. Jezdec díky tomu může zablokovat zadní kolo a řídit zadní část do zatáček. Brání nadměrně regulovanému brzdění předního kola nebo naopak příliš velkému tlaku na přední brzdě. Zajišťuje tak nejlepší brzdný výkon na prašných cestách.

Náklonové ABS

Náklonové ABS od KTM umožňuje jezdci za všech okolností brzdit naplno a systém upraví brzdný účinek s ohledem na úhel náklonu motocyklu, aby bylo brzdění vždy bezpečné a lépe předvídatelné. Pro jízdu v terénu lze tento systém deaktivovat.

Ve spojení se strojem

KTM MY RIDE

Díky systému KTM MY RIDE lze k motocyklu upevnit smartphone a vyřizovat hovory, poslouchat hudbu nebo používat volitelné navigační aplikace – to vše, aniž bys musel přerušit své dobrodružství.

170 000 Kč
Skladem

Technické parametry

Motor

ZDVIHOVÝ OBJEM373 cm³
VÝKON V KW32 kW
KROUTICÍ MOMENT37 Nm
DRUH KONSTRUKCE1válcový, 4dobý motor
VRTÁNÍ89 mm
ZDVIH60 mm
STARTÉRElektrický startér
MAZÁNÍMokrá jímka
PŘEVODOVKA6stupňová
CHLAZENÍKapalinové chlazení
SPOJKAPASC™ spojka proti kmitání, mechanicky ovládaná
EMSBosch EMS s RBW
CO2 EMISSIONS79 g/km
SPOTŘEBA PALIVA3.37 l/100 km


PODVOZEK

PROVEDENÍ RÁMUOcelový mřížový rám, obalovaný práškem
PŘEDNÍ ODPRUŽENÍWP APEX 43
ZADNÍ ODPRUŽENÍWP APEX Monoshock
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VPŘEDU)170 mm
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VZADU)177 mm
PŘEDNÍ BRZDAČtyřpístkový radiální pevný brzdový třmen
ZADNÍ BRZDAJednopístkový plovoucí brzdový třmen
PRŮMĚR KOTOUČE PŘEDNÍ BRZDY320 mm
PRŮMĚR KOTOUČE ZADNÍ BRZDY230 mm
ABSBosch 9.1MP Two Channel-ABS (incl. Cornering-ABS and offroad mode)
ŘETĚZ520 X-Ring
ÚHEL HLAVY ŘÍZENÍ63.5 °
SVĚTLÁ VÝŠKA200 mm
VÝŠKA SEDADLA855 mm
KAPACITA NÁDRŽE (PŘIBL.)14.5 l
SUCHÁ HMOTNOST158 kg
170 000 Kč
Skladem