KTM 1290 SUPER ADVENTURE R 2023

+ 2 roky záruky

Vyberte si místo, zapíchněte špendlík a vyrazte na cestu. Model KTM 1290 SUPER ADVENTURE R je zkonstruován tak, aby si poradil s tím nejdrsnějším a nejnáročnějším terénem a aby nabízel bezkonkurenční schopnosti i výkon. Můžeme k tomu říci jen jediné – každé neprobádané území by se mělo mít na pozoru! Model KTM 1290 SUPER ADVENTURE R je připraven umístit svou vlajku na kterékoli místo na této planetě.

Od impozantních jezdeckých areálů Nového Zélandu po zbytek světa... Specialista na motocykly Adventure Chris Birch hodnotí model KTM 1290 SUPER ADVENTURE R nové generace a poskytuje jedinečný pohled na špičkový motor KTM pro všechny terény.


     KONFIGURÁTOR

Vybavte si motocykl dle vlastních představ a pošlete nám konfiguraci mailem na ktm@racetool.cz. Připravíme pro Vás nabídku na míru přímo dle Vašich představ.


MOTOR A VÝFUK

Motor

Osvědčený vidlicový dvouválec LC8 si právem vysloužil ocenění pro nejkompaktnější, nejlehčí a nejvýkonnější motor v tomto segmentu. Nabízí výkon 160 koní a mohutný točivý moment 138 Nm. Kromě toho je také ekologičtější, splňuje všechny normy EURO5 a zaujme dlouhými servisními intervaly 15 000 km a dlouhodobě nízkou spotřebou paliva.

PŘEVODOVKA

KTM 1290 SUPER ADVENTURE S spoléhá na 6stupňovou převodovku PANKL s novým a lehčím hliníkovým řadicím bubnem s optimalizovanými dráhami, který zajišťuje rychlejší a plynulejší změny převodových stupňů. Řadicí vidličky jsou navíc potažené mědí, která snižuje tření i opotřebení. Toho využívá rovněž Quickshifter+, díky němuž tam kvalty padají extrémně rychle a přesně.

Antihoppingová spojka Power Assist

Antihoppingová spojka se vypne nejen při příliš velkém brzdném momentu motoru, ale také pomůže, když pořádně vezmeš za plyn. První zmíněná činnost zabrání destabilizujícímu odskakování zadního kola při prudkém brzdění nebo deceleraci, druhá uvedená činnost snižuje sílu potřebnou při řazení, což umožňuje ovládat spojku pouze jedním prstem – a tím ti při jízdě šetří energii.

Hlavy válců

Klíčovým prvkem kultivovaného výkonu 75° vidlicového dvouválce je špičková čtyřventilová hlava válce DOHC. Ty v sobě spojují zapalování se dvěma svíčkami, kanály s optimalizovaným průtokem a propracovaný ventilový rozvod s nízkým třením s vačkami každého ze dvou vačkových hřídelů v hlavě válce pohánějícího jednoramenná vahadla s povrchem DLC.

Povrch DLC

DLC (Diamond Like Carbon) je extrémně tvrdý a odolný materiál používaný k povrchové úpravě mnoha součástek motoru, jako jsou jednoramenná vahadla, u nichž zajišťuje nižší tření. Zvyšuje výkon a naše motory to milují!

Zapalování se dvěma svíčkami

Systém zapalování se dvěma svíčkami ovládá dvě různě velké zapalovací svíčky v každé hlavě válce nezávisle na sobě. Výsledkem je účinnější spalování a plynulejší, optimálně řízená sekvence spalování. Pro tebe to znamená lépe řízený výkon, nižší spotřebu paliva a méně emisí.

Klikový hřídel

Extrémně nízká hmotnost součástí s vratným pohybem klikového hřídele zlepšuje odezvu motoru, který jde ochotně do otáček. Optimalizovaný tvar ramen klikového hřídele navíc přispívá ke zvláště efektivnímu chodu klikového mechanismu s jen minimálními ztrátami.

Písty

Kované písty modelu KTM 1290 SUPER ADVENTURE jsou převzaty z technologie Formule 1. Výsledkem je vysoká odolnost navzdory extrémně krátké a odlehčené konstrukci. Pláště pístu mají další špičkový povrch Grafal®. Tento materiál snižuje tření a je zvláště odolný proti opotřebení.

Rychloběh

Šestý rychlostní stupeň slouží u dobře uspořádané převodovky modelu KTM 1290 SUPER ADVENTURE jako dlouhý rychloběh. Šetří palivo a podílí se na pohodlné jízdě.

Ride-by-wire

Kromě toho, že se zbavíš plynového lanka, se můžeš těšit také na dokonale plynulou odezvu plynu – proto je systém elektronického plynu u modelu KTM 1290 SUPER ADVENTURE R tak atraktivní. Zajišťuje dokonalé dávkování výkonu a točivého momentu. Systém elektronicky převádí pokyny jezdce z plynové rukojeti na příslušné pozice škrticí klapky, která tak bude vždy optimálně nastavena pro dané jízdní podmínky.

Dlouhé servisní intervaly

Vzhledem k servisnímu intervalu 15 000 km se mohou dobrodruzi směle vydat do divočiny bez jakýchkoli starostí. Vděčí za to jedinečné kombinaci komponent té nejvyšší kvality a osvědčeného a spolehlivého motoru vlastní konstrukce.

Výfuk

KTM 1290 SUPER ADVENTURE R má kompletně přepracovaný výfukový systém, který se umí hlasitě přihlásit o slovo. Dva nové svody vedou výfukové plyny do hydroformingem tvarované sběrné komory se dvěma katalyzátory. Díky nim a spolupráci se 3 lambda sondami zůstávají emise v rámci limitů předepsaných normou EURO 5. Na opačném konci výfukového systému zaujmou nové nerezové koncovky výfuku zajišťující typický dvouválcový zvuk.

Vzduchový filtr

Zásluhou přepracovaného airboxu nyní mohou jezdci snadno vyměnit vzduchový filtr. Stačí odšroubovat 4 šrouby a odejmout úložnou schránku před víčkem nádrže. Samotný filtr je nyní navíc opatřen vertikálním žebrováním namísto horizontálních drážek, což pomáhá odvádět prach a písek ke spodní straně airboxu, aniž by docházelo k nasávání nečistot do lamel filtru. Stroj po všech stránkách vybavený na hardcore dobrodružství.

Chlazení

Model KTM 1290 SUPER ADVENTURE S je nyní místo jednodílného chladiče vybaven 2 samostatnými chladiči. Výsledkem je lepší odvod tepla a celkově účinnější chlazení. Chytře navržené vzduchovody nyní vedou chladný vzduch přímo k motoru, takže chladí nejen samotný motor, ale také nohy jezdce.

PODVOZEK

Rám

Nový, přepracovaný a lehký příhradový rám z chrom-molybdenové nerezové oceli využívá laserem řezané trubky, které v kombinaci s kovanými prvky poskytují modelu KTM 1290 SUPER ADVENTURE R výjimečnou pevnost. Hlava řízení se posunula o 15 mm dozadu, čímž se zkrátila délka rámu, který se nyní lépe skládá do zatáček, zatímco přední úchyt motoru je o 2 stupně natočen směrem dopředu, což se projeví na lepší akceleraci, při které zůstává příď pevně přibitá k vozovce.

Kyvná vidlice

Kyvná vidlice s otevřenou žebrovou konstrukcí, litá pod tlakem, byla o 15 mm prodloužena, aby poskytovala optimální stabilitu ve spojení s kratším rámem. I přes svou nízkou hmotnost nabízí špičkové zpracování, výjimečnou tuhost a nekompromisní kontrolu při jízdě v terénu.

Odpružení

Model KTM 1290 SUPER ADVENTURE R je vybaven špičkovým odpružením WP XPLOR, které bylo vyvinuto ve spolupráci se zkušebním jezdcem Quinnem Codym. Vidlice WP XPLOR se 48mm nohami se stará o odpružení předního kola a vychází z úspěšných offroadových modelů KTM. Vyznačuje se split konstrukcí a zcela novým nastavením pro ještě lepší výkon v terénu. Zadní kolo má v režii špičkový tlumič PDS, který má plně nastavitelné předpětí pružiny pomocí externího ovladače, který lze nastavovat bez použití nářadí, nechybí ani nastavení odskoku nebo pomalé či rychlé komprese.

Tlumič řízení

Když sjedeš mimo vyjeté cesty, často se setkáš s drsným terénem. Zásluhou tlumiče řízení WP, který má tenhle stroj ve standardu, však budeš mít vše pevně v rukou za všech okolností. Je umístěn mezi rámem a brýlemi vidlice a zajišťuje komfort a kontrolu, i když nemáš pod koly zrovna zameteno.

Kola

Skutečné offroadové dobrodružství vyžaduje hardcore vybavení. Paprsková kola modelu KTM 1290 SUPER ADVENTURE R využívají nové a robustní hliníkové ráfky, které pro KTM vyrobila společnost ALPINA. Díky pokročilému těsnicímu systému jsou 100% bezdušová. Tyto ráfky navíc nevyužívají běžný gumový pásek pro utěsnění kolem niplů. Namísto toho je každý jednotlivý nipl utěsněn svým vlastním O-kroužkem.

Brzdy

Přesné. Výkonné. Konzistentní. Přesně to, co bys očekával od brzd Brembo. Vpředu najdeš dva kotouče o průměru 320 mm a radiálně upevněné 4pístkové pevné třmeny. Vzadu se o snížení rychlosti postará velkoryse nadimenzovaný kotouč s průměrem 267 mm. A v případě nouze potom situaci zachrání dvoukanálové ABS 9M+ od společnosti Bosch.

Palivová nádrž

Kompletně přepracovaná palivová nádrž se 3 oddíly a objemem 23 litrů. Nádrž tvoří dvě postranní části a horní středová nádrž, ze které palivo přetéká do dvou bočních. Víčko nádrže je rovněž nové a je řízeno elektronicky. Co je ale nejlepší? Úložná schránka připomínající ikonický model KTM 990 ADVENTURE dostala nový design a také USB port. Je dostatečné velká, aby se do ní vešel tvůj smartphone, sluneční brýle nebo peněženka.

ERGONOMIE A KOMFORT

Řídítka

Široká a nastavitelná řídítka z vysokopevnostního hliníku zajistí pohodlí i při několikahodinové jízdě. Poskytnou jezdci kontrolu i nekompromisní pohodlí. Nově vyvinuté robustní kryty rukou byly navrženy tak, aby jejich aerodynamika ani při jízdě ve vysokých rychlostech neovlivňovala stabilitu stroje.

Podsvícený přepínač nabídek

Podsvícené spínače nejenže dobře vypadají, ale oceníš je především za zhoršených světelných podmínek, když potřebuješ najít ta nejdůležitější tlačítka mrknutím oka.

Stupačky

Dvě polohy stupaček: výchozí nebo o 10 mm výš a dozadu (diagonálně), umožňují jezdci, aby si nastavil stroj dle své výšky a jízdního stylu, což může být při dlouhé expediční jízdě zcela zásadní.

Sedlo

Zbrusu nové sedlo modelu KTM 1290 SUPER ADVENTURE R, na kterém budeš trávit většinu času, má vysoce kvalitní pěnové polstrování a je navrženo s ohledem na maximální komfort. Toto jednodílné dvojúrovňové sedlo je umístěno ve výšce 880 mm nad zemí a umožňuje jezdci snadné změny poloh při zdolávání náročného terénu. Přístup k podsedlovému prostoru je také snazší, a to díky tomu, že západka sedla se ovládá pomocí tlačítka.

Plexi štít

KTM 1290 SUPER ADVENTURE R má krátký nastavitelný štítek inspirovaný světem rally, který byl optimalizován ve větrném tunelu tak, aby poskytoval maximální ochranu před větrem, ale aby zároveň nijak neomezoval tvůj pohyb, když se postavíš do stupaček při zdolávání náročného terénu. Jeho nastavování usnadňují dva postranní otočné ovladače umožňující měnit výšku štítku v rozsahu 55 mm. 

KAPOTÁŽ A GRAFIKA

LED světlomet

LED světlomet modelu KTM 1290 SUPER ADVENTURE R promění noc v den. Spolehlivě osvětlí každé tvoje dobrodružství. Nechybí ani integrované denní svícení a světla pro přisvěcování zatáček. Výsledkem je čistý design, typický KTM look a bezkonkurenční osvětlení cesty před tebou pomocí širokého paprsku.

SOFTWARE A ELEKTRONIKA

Přístrojová deska

Novinkou je 7" TFT displej odolný vůči poškrábání. Vyznačuje se přehlednou grafikou a skvělou čitelností, takže i při divoké jízdě budeš mít všechny informace k dispozici na první pohled, rychle a snadno, žádné procházení složitých nabídek. Displej doplňuje přepínač nabídek na levém řídítku s novými tlačítky pro rychlou volbu funkcí a tlačítky oblíbených předvoleb. O konektivitu se stará aplikace KTM MY RIDE, která komunikuje prostřednictvím Bluetooth a poskytuje podrobnou navigaci, přehrávání hudby a dokonce si díky ní z mašiny vyřídíš i telefonní hovory. Pořád nějaké odlesky? TFT obrazovku lze naklápět.

Přihrádka na telefon s USB

Žádný držák telefonu na řídítka? Žádný problém. Přihrádka bezpečně uschová tvůj chytrý telefon během jízdy. A dokonce jej umí nabíjet díky integrovanému portu USB. Volitelná funkce pro audio a příchozí hovory v aplikaci KTM MY RIDE propojí telefon s TFT obrazovkou přes Bluetooth, takže budeš méně zírat na mrňavý displej a víc si všímat situace před sebou.

Jízdní asistenty

Elektronické jízdní asistenty poskytují více kontroly, vyšší výkon a větší zábavu v širším rozsahu podmínek. Nejnovější technologie systémů ABS a MTC (Motorcycle Traction Control) jsou navrženy tak, aby byla jízda zábavnější a bezpečnější. Několik jízdních režimů pak umožňuje snadné nastavení různých asistenčních systémů podle aktuálních jízdních podmínek. Díky těmto snadno nastavitelným funkcím lze ještě lépe využívat inovativní technologii výkonného vidlicového dvouválce v různých typech terénu.

MSC s C-ABS

Kontrola trakce má význam nejen tehdy, když tomu pořádně šlapeš na krk, ale také v situaci, kdy ubereš plyn a skočíš na brzdy. Díky nejmodernějšímu systému MSC (Motorcycle Stability Control) od společnosti Bosch mají jezdci v každém případě naprostou jistotu. Náklonové ABS pracuje v kombinaci se systémy MSC a umožňuje jezdci intenzivně brzdit v jakékoli situaci – zohledňuje při tom náklon stroje, stabilitu a stav vozovky. Jedinečná funkce Offroad ABS ti navíc v terénu dovolí víc, než ti do toho ABS začne zasahovat.

TPMS

Nejdůležitějším prvkem při tvých dobrodružných jízdách je bez debat tlak pneumatik. Model KTM 1290 SUPER ADVENTURE S je naštěstí vybaven systémem TPMS (Tire Pressure Monitoring System), který monitoruje tlak předního i zadního kola a zobrazuje jejich hodnoty na TFT displeji. V případě jakékoli ztráty tlaku tak na přístrojovém panelu uvidíš včasné varování.

MTC

Systém MTC (Motorcycle Traction Control) s citlivostí na náklon reaguje na jakékoli nepřiměřené prokluzování zadního kola. Využívá k tomu dva samostatné senzory, jeden sleduje prokluz kola a druhý jeho náklon, které provádějí výpočty a potřebná nastavení v řádu milisekund. Výsledek? Lepší akcelerace v přímce i efektivita při průjezdu zatáčkami – v obou případech je snížení výkonu mnohem citlivější a plynulejší – a to i při jízdě pouze po zadním kole. Chceš mít vše ve svých rukou? Pro hardcore jízdu v terénu lze systém MTC deaktivovat.

ATIR

Zapomenout ukázat změnu směru je jedna věc. Zapomenout ukazatel směru vypnout, to je věc druhá. Model KTM 1290 SUPER ADVENTURE S je naštěstí vybaven funkcí ATIR (Automatic Turn Indicator Reset). Po 10 sekundách pohybu a 150 metrech ujeté vzdálenosti se ukazatel směru automaticky vypne. Jde o velké zlepšení v oblasti bezpečnosti, protože nyní je díky tomu nemožné zapomenout vypnout ukazatele směru.

Jízdní režim Offroad

Skutečné dobrodružství začíná tam, kde končí asfalt. A právě proto máš k dispozici OFFROAD MODE. Jakmile tento režim aktivuješ, systém elektronického plynu vyhladí odezvu na plyn a omezí maximální výkon, aby lépe odpovídal jízdě v terénu. To jezdci umožňuje podle potřeby zablokovat zadní kolo pomocí zadní brzdy – což je předpoklad pro odhodlanou jízdu v terénu a úmyslně prováděné smyky. Při výjezdu ze zatáček navíc systém dovolí mírný prokluz zadního kola. Co je však ještě důležitější, jezdec může nadhodit přední kolo přes překážky. Jezdec k tomu může aktivovat funkci Offroad ABS, čímž získá optimální kontrolu při jízdě v terénu, aniž by se tak stalo na úkor bezpečnosti.

Kontrola trakce v terénu

Funkce OFFROAD TRACTION CONTROL umožňuje určitou míru prokluzu zadního kola. To oceníš v případech, kdy potřebuješ naprostou kontrolu, aniž by ti do řízených smyků hrabala elektronika.

Offroad ABS

V tomto režimu se deaktivují tři funkce – deaktivuje se ABS na zadním kole, ale ABS zůstane aktivní na předním kole, vypne se detekce zvednutí zadního kola a vypne se náklonové ABS. Dohromady to dává jezdci naprostou kontrolu a jistotu při jízdě v terénu. Pokročilým jezdcům navíc tahle kombinace v terénu dovolí víc, než jim do toho ABS začne zasahovat.

KTM MyRide

Tam, kam jedeš, nebude žádné Wi-Fi připojení, ale s aplikací KTM MY RIDE budeš pořád ve spojení se svým smartphonem. Aplikace KTM MY RIDE se synchronizuje se smartphonem pomocí Bluetooth a umožňuje vyřizovat příchozí hovory, ovládat hudební knihovnu a využívat podrobnou navigaci prostřednictvím TFT displeje. Více informací najdeš na webu www.ktm.com/my-ride.

435 000 Kč
Skladem

Technické parametry

Motor

ZDVIHOVÝ OBJEM1301 cm³
VÝKON V KW118 kW
KROUTICÍ MOMENT138 Nm
DRUH KONSTRUKCE2-cylinder, 4-stroke, V 75°
VRTÁNÍ108 mm
ZDVIH71 mm
STARTÉRElektrický startér
MAZÁNÍNucené olejové mazání se 3 olejovými čerpadly
PŘEVODOVKA6stupňová
CHLAZENÍKapalinové chlazení
SPOJKATřecí spojka PASC (TM), hydraulicky spínaná
EMSKeihin EMS s RBW a tempomat, dvojité zapalování
CO2 EMISSIONS134 g/km
SPOTŘEBA PALIVA5.7 l/100 km


PODVOZEK

PROVEDENÍ RÁMUChrom-molybdenový trubkový prostorový rám, obalovaný práškem
PŘEDNÍ ODPRUŽENÍ WP XPLOR-USD, Ø 48 mm
ZADNÍ ODPRUŽENÍ Pružná vzpěra WP Xplor PDS
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VPŘEDU)220 mm
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VZADU)220 mm
PRŮMĚR KOTOUČE PŘEDNÍ BRZDY320 mm
PRŮMĚR KOTOUČE ZADNÍ BRZDY267 mm
ABSBosch 10.3ME Combined-ABS (incl. Cornering-ABS and offroad mode)
ŘETĚZ525 X-Ring
ÚHEL HLAVY ŘÍZENÍ64.7 °
SVĚTLÁ VÝŠKA242 mm
VÝŠKA SEDADLA880 mm
KAPACITA NÁDRŽE (PŘIBL.)23 l
SUCHÁ HMOTNOST221 kg
435 000 Kč
Skladem