KTM 890 DUKE 2021

Model KTM 890 DUKE přepisuje definici slova „ostrý“ a přidává mu ostří navíc. Model KTM 890 DUKE je poháněn paralelním dvouválcem o objemu 889 cm3, který je umístěný v jednom z vůbec nejlehčích a nejkompaktnějších podvozků. Nabízí proto vynikající agilitu, jakou bys čekal od šestistovky, ale zároveň také mohutný zátah podobný většímu modelu. Pravidla pro naháče střední třídy nepřepisuje. On je vymazává.


     KONFIGURÁTOR

Vybavte si motocykl dle vlastních představ a pošlete nám konfiguraci mailem na ktm@racetool.cz. Připravíme pro Vás nabídku na míru přímo dle Vašich představ.


MOTOR A VÝFUK

Motor

Motor s označením LC8c je podobně zuřivý jako v extrémním modelu KTM 890 DUKE R. Nabízí 115 koní a 92 Nm. Jedná se o kompaktní vodou chlazenou 8ventilovou jednotku a nejkompaktnější dvouválec ve své třídě, který vzhledem ke svému objemu poskytuje bezkonkurenční výkon.

Hlavy válců

8ventilová hlava válců DOHC obsahuje dva řetězem poháněné vačkové hřídele a jednu zapalovací svíčku na válec. Vačkové hřídele jsou u modelu KTM 890 DUKE skládané, a díky tomu jsou lehčí než kované vačkové hřídele. Hlava válce dále zaujme jednoramennými vahadly s DLC povrchovou úpravou, ocelovými ventily a hydraulickým napínákem řetězu.

Vyvažovací hřídele

Nikdo nemá rád nepříjemné vibrace. Proto KTM 890 DUKE využívá vyvažovací hřídele umístěné před klikovým hřídelem a v hlavě válců, které zajišťují maximálně kultivovanou dodávku výkonu a minimální vibrace.

Válce

Hliníkové válce s povrchovou úpravou jsou nedílnou součástí bloku motoru bez vložek válců u tohoto paralelního dvouválce se zdvihovým objemem 889 cm3. Konstrukce válce s otevřeným chladicím prostorem umožňuje optimální chlazení, lepší výrobní tolerance a vyšší spolehlivost. 

Písty

Motor modelu KTM 890 DUKE se vyznačuje většími písty typu box a nižší hmotností i hmotou vykonávající vratný pohyb. Bronzové pouzdro pístního čepu zajišťuje menší tření a umožňuje dosahovat vyšších otáček.

Kliková skříň

Horizontálně dělené klikové skříně modelu KTM 890 DUKE jsou z hliníku litého pod vysokým tlakem. Díky tomu může být jejich stěna tenčí, jejich hmotnost nižší a rovněž přispívají k lepšímu chlazení motoru.

Spojka PASC

Snadno ovladatelná antihoppingová spojka umožňuje jezdcům sebevědomé průjezdy zatáček, aniž by docházelo k blokování zadního kola při ostrém zpomalování nebo při rychlém podřazování.

Ride-by-wire

Namísto ovládání škrticích klapek pomocí lanek v elektronickém systému vstřikování zpracovává systém ride-by-wire pohyby plynové rukojeti za pomoci elektronických snímačů a příslušně ovládá škrticí klapky pomocí servomotorů. Náš systém ride-by-wire u modelu KTM 890 DUKE jde však ještě dále: Elektronicky převádí povely plynové rukojeti jezdce na nejlepší možné polohy škrticí klapky pro aktuální jízdní situaci. Nová logika mapování motoru automaticky upravuje dodávku paliva pro jednotlivé válce. Používání sytiče, cukání a nedobrovolná jízda na zadním kole jsou minulostí. Naopak dobrovolná jízda na zadním kole by se snadno mohla stát tvou budoucností.

Cirkulace oleje

Motor využívá kompaktní polosuchou vanu, v níž je olej aktivně odčerpáván z klikové skříně, skříně spojky a převodovky. Olej tedy zbytečně neprotéká motorem a dochází tak ke snížení ztrát výkonu způsobených třením. Motor je vybaven chladičem oleje podobným chladiči použitému u větších motorů LC8.

Výfuk

Krása z nerezové oceli. Střední tlumič centralizuje hmotnost a umožňuje použití relativně malého koncového tlumiče výfuku, který vytváří dramatický „hudební doprovod“. Stovky testů na zkušební stolici a složitých simulací zajistily, že tento výfukový systém rozhodujícím způsobem přispívá k lineární křivce točivého momentu a vynikajícím hodnotám emisí.

Vzduchový filtr

Airbox umístěný v pomocném rámu zajišťuje díky kratšímu sacímu potrubí lepší odezvu na plyn. Otvory nasávání vzduchu po stranách se u modelu KTM 890 DUKEstarají o spolehlivé chlazení, když za to pořádně vezmeš.

Chlazení

Širší chladič s optimalizovaným prouděním vzduchu zajišťuje u modelu KTM 890 DUKE optimální chlazení, i když se situace na silnici nebo okruhu vyhrotí.

PODVOZEK

Rám

Základem špičkové ovladatelnosti modelu KTM 890 DUKE je dynamický nosný trubkový rám. Technici se zaměřili na jediný cíl – vytvořit pevný a kompaktní podvozek umožňující ostřejší jízdu v zatáčkách a větší úhly náklonu, abys mohl zatáčkami projíždět s extrémní citlivostí.

Pomocný rám

Pomocný rám je z litého hliníku a ukrývá v sobě airbox. Žádné plastové kryty, žádné přídavné držáky – vše je odlito ze dvou kusů, aby se omezila složitost a hmotnost konstrukce. Trojúhelníkové tvary v pomocném rámu umožňují pevnější a tužší konstrukci.

Kyvná vidlice

Kyvná vidlice s otevřenou žebrovou konstrukcí, litá pod tlakem, je pečlivě vyrobena a byla optimalizována z hlediska tuhosti a stability, přičemž stále nabízí vynikající ohybové vlastnosti. Pomocí přímého spojení se zadním tlumičem dochází k omezení složitosti a počtu součástí.

Odpružení

Model KTM 890 DUKE využívá odpružení WP, které bylo vyvinuto s ohledem na dosažení maximálního výkonu a co nejlepší ovladatelnosti, včetně speciálního továrního nastavení, nových pružin a přídavných base valve vložek v přední vidlici.

Přední vidlice

Upside-down vidlice WP APEX s průměrem noh 43 mm a otevřenou patronou se stará o dokonalé spojení předního kola s povrchem a využívá split technologii s rozdělenými funkcemi. Vidlice rovněž využívá nové lineární pružiny, které jsou nejen lehčí, ale navíc zaručují intuitivnější chod vidlice. Přídavný base valve zlepšuje vysokorychlostní tlumení.

Brýle vidlice

Tuhost litých hliníkových brýlí byla vyladěna tak, aby odpovídala vlastnostem vidlice a podílela se na sportovním ovládání a vynikající odezvě. Zásluhou inteligentního technického provedení brýlí a objímek řídítek máš k dispozici čtyři různé polohy řídítek pro dosažení optimální jízdní pozice.

Tlumič řízení

Spolehlivý a citlivý tlumič řízení od WP je nastaven tak, aby jezdci zajistil dokonalou zpětnou vazbu, zatímco udržuje přední kolo stabilní a pevně spojené s povrchem i na nerovném asfaltu. Ani nepoznáš, že na motocyklu je, dokud se před tebou neobjeví nepříjemně hrbolatá silnice.

Zadní tlumič

Vysoce kvalitní plynový zadní tlumič WP Suspension je osazen novou, lehčí lineární pružinou, která v kombinaci s novým továrním nastavením nabízí progresivnější chod a celkově lepší komfort.

Kola

KTM 890 DUKE jezdí na extrémně lehkých kolech z lehkých slitin vyrobených procesem lití pod nízkým tlakem. Lehká kola nejenom přispívají k celkově nižší hmotnosti motocyklu, ale také minimalizují hmotnost neodpružených částí a moment setrvačnosti s kladným vlivem na ovládání a jízdní dynamiku.

Pneumatiky

Model KTM 890 DUKE je standardně vybaven pneumatikami Continental ContiRoad. Ty se vyznačují technologií pro rychlejší zahřátí pneumatik, která zajišťuje lepší přilnavost za mokra, vyšší odolnost a stabilitu. Nadto nabízí snadnou a přirozenou ovladatelnost na každém povrchu.

Brzdy

Maximální zpomalení je zajištěno na předním kole modelu KTM 890 DUKE dvěma radiálně upevněnými čtyřpístkovými pevnými třmeny, přepracovanými brzdovými destičkami a dvoukotoučovou brzdou s kotoučem o průměru 300 mm. Zadní kolo krotí jednokotoučová jednopístková brzda s plovoucím třmenem. Tomuto brzdnému výkonu poskytuje podporu náklonové ABS od KTM.

Palivová nádrž

Arzenál modelu KTM 890 DUKE doplňuje palivová nádrž se slušným objemem 14 litrů. S oblibou jí říkáme „14 litrů zuřivosti“.

ERGONOMIE A KOMFORT

Řídítka

Tapered hliníková řídítka široká 760 mm ti umožní získat plnou kontrolu nad strojem. Díky brýlím je lze dosáhnout optimální jízdní pozice s možností nastavení řídítek do 4 poloh, včetně 3 poloh pro jejich natočení.

Sedla

Ve výšce 820 mm si menší i vyšší jezdci mohou motocykl užít v plném náklonu. Povrch sedla je přilnavý, ale umožňuje jezdci snadný pohyb. Byl vyvinut tak, aby dobře fungoval s textilem i kůží, a pamatuje tak na širokou škálu jezdců a jízdních stylů. Čalounění tandemového sedla používá stejný materiál a spojuje v sobě stylový vzhled s komfortem spolujezdce.

Stupačky

Lité hliníkové stupačky se starají o pohodlnou jízdní polohu v sedle KTM 890 DUKE. Stále však nabízejí maximální světlou výšku a umožňují tak dosažení velkého náklonu. Nastavitelné stupačky jsou k dispozici také jako volitelné příslušenství KTM PowerParts pro ty, kteří si chtějí jízdu užít na maximum. Použití závodního reverzního řazení nevyžaduje žádné dodatečné součásti.

Páčky na řídítka

KTM 890 DUKE má nastavitelné páčky brzdy i spojky. Snadno si je nastavíš i v rukavicích nebo během zastávky.

KAPOTÁŽ A GRAFIKA

TFT přístrojová deska

Jezdci na modelu DUKE stejně jako piloti potřebují snadno dostupné informace. Proto je model KTM 890 DUKE vybaven intuitivním vícebarevným a variabilním TFT přístrojovým panelem. S postupným nárůstem otáček motoru budou ukazatele na displeji měnit barvu, abys věděl, kdy ideálně přeřadit. Buď tě pobídnou, abys přidal plyn, nebo tě upozorní, že je motor ještě příliš studený a měl bys mu dát trochu čas, než vyrazíš ztrestat nějakou okresku.

LED světla

Model KTM 890 DUKE je vybaven jedinečným LED světlometem, který zaujme designovým pojetím převzatým z nejvyššího modelu označovaného jako THE BEAST. Tento vysoce výkonný LED světlomet je doplněn dvěma LED pásky pro denní svícení, díky nimž tě nikdo nepřehlédne a ty budeš mít zaručenu maximální viditelnost. Také koncová světla modelu KTM 890 DUKE využívají LED technologii – ta uvidí hlavně ti, které předjedeš.

SOFTWARE A ELEKTRONIKA

Jízdní asistenty

Model KTM 890 DUKE přejal řadu vychytávek a pomocníků od nabušeného bráchy KTM 890 DUKE R a učesal je tak, aby byly méně kousavé a více se hodily na silnici, a to bez jakéhokoli snížení výkonu.

Jízdní režimy

Jezdci si mohou vybírat ze čtyř jízdních režimů: „SPORT“ pro agresivnější jízdu, „STREET“ pro jízdu po městě, „RAIN“ pro situace, kdy je trochu kluzko, a nakonec dokonale útočný režim „TRACK“. Ten odmění jezdce na KTM 890 DUKE maximálním výkonem, možností vypnout kontrolu trakce, lepší odezvou plynu a možností deaktivovat funkci potlačení jízdy po zadním kole.

Kontrola trakce motocyklu (MTC)

Model KTM 890 DUKE využívá celou řadu pokročilých elektronických pomocníků, kterými se jinak chlubí jen ty nejlepší sportovní biky. Nejdůležitější z nich je systém Cornering MTC s citlivostí na náklon (kontrola trakce motocyklu s citlivostí na náklon), který při sebemenším náznaku prokluzu kola přiškrtí výkon. Dělá to ale tak něžně, že si toho ani nevšimneš. Můžeš se proto věnovat jízdě s naprostou jistotou. V závislosti na zvoleném jízdním režimu systém Cornering MTC umožňuje několik úrovní prokluzu zadního kola, aby ses do toho mohl pustit o něco srdnatěji. A pokud si chceš pořádně zazlobit, máš to mít: dá se to zcela vypnout! 

Quickshifter+ (volitelný)

Model KTM 890 DUKE lze volitelně vybavit systémem rychlého řazení Quickshifter+ převzatým ze světa závodů. Ten umožňuje řadit nahoru i dolů bez použití spojky. Lze tak řadit rychleji, při výjezdech ze zatáček přesněji – a navíc to sakra dobře zní.

Režim Track (volitelný)

Volitelně je k dispozici režim TRACK, který nabízí další úrovně přizpůsobení, umožňuje jezdci – v tomto případě tedy spíše závodníkovi – nastavit si řízení škrticí klapky, úroveň prokluzu kontroly trakce, citlivost funkce pro potlačení jízdy po zadním kole i funkci launch control přesně podle jeho požadavků.

Regulace brzdného momentu motoru (MSR)

Model KTM 890 DUKE může být volitelně vybaven systémem MSR (regulace brzdného momentu motoru), který funguje opačně než MTC s citlivostí na náklon. To znamená, že nedojde k nechtěnému zablokování zadního kola při podřazování nebo prudkém ubrání plynu. Systém MSR zajišťuje zachování optimální trakce a v situacích s nízkou přilnavostí doplňuje antihoppingovou spojku.

Režim Supermoto

Režim Supermoto umožňuje zkušeným jezdcům zablokovat zadní kolo – což je předpoklad pro odhodlanou jízdu ve stylu Supermoto a úmyslně prováděné smyky. V tomto režimu je systém ABS na zadním kole deaktivován, ale na předním kole ABS stále funguje.

Kontrola stability motocyklu (MSC) s náklonovým ABS

Klíčovou součástí komplexního asistenčního balíčku BOSCH MSC je náklonové ABS. Stručně řečeno – jezdci získají větší jistotu při ostrém brzdění, a to dokonce i při extrémním náklonu.

292 900 Kč
Skladem

Technické parametry

Motor

ZDVIHOVÝ OBJEM889 cm³
VÝKON V KW85 kW
KROUTICÍ MOMENT92 Nm
DRUH KONSTRUKCE2válcový 4dobý řadový twin
VRTÁNÍ90.7 mm
ZDVIH68.8 mm
STARTÉRElektrický startér
MAZÁNÍNucené olejové mazání se 2 olejovými čerpadly
PŘEVODOVKA6stupňová
CHLAZENÍKapalinové chlazení
SPOJKAPASC™ spojka proti kmitání, mechanicky ovládaná
EMSBosch EMS s RBW
CO2 EMISSIONS112 g/km
SPOTŘEBA PALIVA4.8 l/100 km


PODVOZEK

PROVEDENÍ RÁMUChrom-molybdenový ocelový rám využívající motor jako zátěžový prvek, obalovaný práškem
PŘEDNÍ ODPRUŽENÍWP APEX 43
ZADNÍ ODPRUŽENÍWP APEX Monoshock
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VPŘEDU)140 mm
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VZADU)150 mm
PŘEDNÍ BRZDA2x radiálně namontovaný 4pístový brzdový třmen
ZADNÍ BRZDA2pístový plovoucí brzdový třmen
PRŮMĚR KOTOUČE PŘEDNÍ BRZDY300 mm
PRŮMĚR KOTOUČE ZADNÍ BRZDY240 mm
ABSBosch 9.1 MP (incl. Cornering-ABS and super moto mode)
ŘETĚZ520 X-Ring
ÚHEL HLAVY ŘÍZENÍ66 °
SVĚTLÁ VÝŠKA191 mm
VÝŠKA SEDADLA820 mm
KAPACITA NÁDRŽE (PŘIBL.)14 l
SUCHÁ HMOTNOST169 kg
292 900 Kč
Skladem