KTM 790 DUKE L 2023
KTM 790 DUKE je přesný jako chirurgický skalpel. Díky svižnosti, kterou lze očekávat od jednoválce, kombinované s vysokým výkonem dvouválce brázdí model KTM 790 DUKE silnice s dokonalou přesností. KTM 790 DUKE je vybaven paralelním dvouválcem LC8c se zdvihovým objemem 799 cm3, který je nejkompaktnějším motorem v dané třídě. Ten je umístěn v jednom z nejlehčích rámů. Tento model je tak pekelně rychlý naprosto všude, zvláště v zatáčkách.
JAKO OSTRÁ BŘITVA
Pro začínající jezdce hledající něco trochu ostřejšího než ostatní jsme vyvinuli KTM 790 DUKE L. Neudělej chybu – je každým coulem jako skalpel, jak napovídá jeho jméno. Motor je vyladěn tak, aby nabízel úctyhodných 70 kW (95 k) a 86 Nm, s možností snížení výkonu na 35 kW (44 k) a 74 Nm pro splnění podmínek řidičského oprávnění skupiny A2. Na podvozku nebyly provedeny žádné změny, a proto i dál poskytuje ostrou přesnost, kterou očekáváš od stroje DUKE střední třídy. KTM 790 DUKE L je také možno vybavit stejným rychlořazením Quickshifter+, možnostmi konektivity a asistenčními systémy nové generace jako plnohodnotný KTM 890 DUKE, což z něj dělá opravdovou silniční zbraň. Už tak působivý výčet funkcí doplňují pokročilý systém elektronického plynu, TFT displej a konfigurovatelné jízdní režimy.
MOTOR A VÝFUK
V útrobách stroje KTM 790 DUKE L se ukrývá kompaktní paralelní dvouválec se zdvihovým objemem 799 cm3, který se jen třese, aby mohl vyrazit do horského průsmyku nebo na okruh. Vyznačuje se mimořádnou účinností a vysokým výkonem i točivým momentem. Tento motor je lehkonohým bojovníkem, se kterým je třeba počítat.
PODVOZEK
Za svou agilitu vděčí KTM 790 DUKE L především obratnosti lehkého podvozku. Hlavním faktorem zajišťujícím konstrukční pevnost, dynamiku a agilitu je kompaktní paralelní dvouválec. Za jízdními výkony, jaké dosud žádný DUKE nenabídl, však stojí také trubkový ocelový rám, inovativní litý hliníkový pomocný rám a kyvná vidlice, špičková kola, brzdy a odpružení od WP.
ERGONOMIE A KOMFORT
Model KTM 790 DUKE L je navržen tak, aby nabízel sebejistou a povzbuzující jízdu širokému spektru potenciálních jezdců. Jeho elegantní kapotáž umožňuje volnost pohybu, která je nutná pro chirurgicky přesné a dynamické řízení. Přitom stále nabízí bohaté možnosti nastavení pro optimální komfort – bez ohledu na zkušenosti jezdce.
KAPOTÁŽ A GRAFIKA
Přikrčený agresivní postoj modelu KTM 790 DUKE L zastraší každého, kdo mu zkříží cestu. Přebírá některé designové prvky z modelu KTM 1290 SUPER DUKE R – nejnápadněji jeho jedinečnou přední masku. Výrazné ostré linie a kompaktní proporce 11/13 jsou zvýrazněny charakteristickou grafikou KTM, která tě nenechá na pochybách, že má za cíl podmanit si silnici.
SOFTWARE A ELEKTRONIKA
Model KTM 790 DUKE L je možná na první pohled samý sval, ale standardně je vybaven i několika skutečně inteligentními prvky. Přísun výkonu 78 kW (105 k) a točivého momentu 87 Nm je efektivně řízen pokročilou elektronikou a jízdními asistenty nové generace. I když budeš při jízdě koketovat s překonáním limitů, oporou ti bude kombinace softwaru a elektroniky od KTM – nejpokročilejších ve světě motocyklů. Snadno si tak budeš moci zvolit úroveň a míru asistence, aby byla tvá jízda co nejzábavnější. Ty se jen musíš soustředit na silnici před sebou – a pevně se držet.
PŘÍSLUŠENSTVÍ A ZAVAZADLA
Pro model KTM 790 DUKE L je k dispozici celá řada dílů KTM PowerParts a možností pro přepravu zavazadel. Proveď estetické změny, které pozvednou jízdní zážitky a budou lépe odrážet tvůj osobní postoj, vylaď si funkce podle svých potřeb a uprav si výkon tak, aby dokonale vyhovoval tvému individuálnímu jízdnímu stylu. Ať se vydáš kamkoli a bez ohledu na to, zda rád projíždíš zatáčky naplno či nikoli, sortiment KTM PowerParts ti zajistí maximální podporu!
Technické parametry
Motor | |
ZDVIHOVÝ OBJEM | 799 cm³ |
VÝKON V KW | 70 kW |
KROUTICÍ MOMENT | 86 Nm |
DRUH KONSTRUKCE | 2válcový 4dobý řadový twin |
VRTÁNÍ | 88 mm |
ZDVIH | 65.7 mm |
STARTÉR | Elektrický startér |
MAZÁNÍ | Nucené olejové mazání se 2 olejovými čerpadly |
PŘEVODOVKA | 6stupňová |
CHLAZENÍ | Kapalinové chlazení |
SPOJKA | PASC™ spojka proti kmitání, mechanicky ovládaná |
EMS | Bosch EMS s RBW |
CO2 EMISSIONS | 106 g/km |
SPOTŘEBA PALIVA | 4.4 l/100 km |
| |
PROVEDENÍ RÁMU | Chrom-molybdenový ocelový rám využívající motor jako zátěžový prvek, obalovaný práškem |
PŘEDNÍ ODPRUŽENÍ | WP obrácený Ø 43 mm |
ZADNÍ ODPRUŽENÍ | Pružná vzpěra WP s nastavovačem zatížení |
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VPŘEDU) | 140 mm |
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VZADU) | 150 mm |
PŘEDNÍ BRZDA | 2x radiálně namontovaný 4pístový brzdový třmen |
ZADNÍ BRZDA | Jednopístkový plovoucí brzdový třmen, brzdový kotouč |
PRŮMĚR KOTOUČE PŘEDNÍ BRZDY | 300 mm |
PRŮMĚR KOTOUČE ZADNÍ BRZDY | 240 mm |
ABS | Bosch 9.1 MP (incl. Cornering-ABS and super moto mode, disengageable) |
ŘETĚZ | 520 X-Ring |
ÚHEL HLAVY ŘÍZENÍ | 66 ° |
SVĚTLÁ VÝŠKA | 186 mm |
VÝŠKA SEDADLA | 825 mm |
KAPACITA NÁDRŽE (PŘIBL.) | 14 l |
SUCHÁ HMOTNOST | 169 kg |