KTM 300 EXC TPI

MASTER OF EXTREMES

Motocykl KTM 300 EXC značnou měrou přispěl k dramatickému vývoji špičkových sportovních výkonů v extrémních Enduro závodech. Tento mrštný a lehký mistr terénu se nezalekne žádné překážky a s příchodem technologie TPI jsou jeho schopnosti ještě působivější. Nový model pro rok 2020 je kompletně přepracován a ještě lépe naladěn. Díky nové kapotáží a ergonomii je pohyb na motocyklu radostí. A s novým rámem si může jezdec zvolit stopu s naprostou přesností. Inovativní a odolný výfuk vyrobený pomocí nového 3D lisování, vylepšené chlazení i odpružení – díky všem těmto aspektům je model KTM 300 EXC TPI připraven na ty nejextrémnější enduro výzvy.

MOTOR A VÝFUK
Společnost KTM a její široká řada vítězných terénních 2taktních modelů představuje technologický benchmark. Dva roky po představení prvního 2taktního motoru na světě s elektronicky řízeným vstřikováním paliva u terénních modelů toto vítězné tažení pokračuje kompletně přepracovanou novou generací motorů pro terénní závodní stroje, přičemž všechny z nich jsou vybaveny revolučním systémem TPI. Patří mezi ně také model KTM 150 EXC, který si hrdě přidal označení TPI do svého názvu a dokládá odhodlání společnosti KTM neustále zdokonalovat 2taktní motory. Přínosy jsou evidentní: kromě dramatického snížení spotřeby paliva a emisí je to také skutečnost, že systém nevyžaduje předmíchání paliva ani přetryskování, což znamená, že motory vždy poběží hladce a čistě.

Dvoutakt o objemu 300 cm3 má dostatek výkonu i točivého momentu, ale jeho hmotnost zůstává příjemně nízká, aby mohli jezdci snadno překonávat i ty největší překážky. Díky nejmodernější konstrukci, inovativnímu dvoutaktnímu provedení a revolučnímu systému vstřikování paliva TPI je motor pro rok 2020 kultivovanější než kdykoli předtím. Tento kompaktní a lehký dvoutakt je skvělou volbou pro terénní jezdce, kteří chtějí využitelný enduro výkon, který si poradí i s tím nejnáročnějším terénem. Díky homologaci Euro IV je tahle střela tak ekologicky zelená, že i konkurence z toho zezelená závistí.

PODVOZEK
V případě dvoutaktních strojů je klíčové zachovat nízkou hmotnost. Nikoho by proto nemělo překvapit, že KTM 300 EXC TPI je jedním z nejlehčích, nejštíhlejších a nejagilnějších enduro strojů ve své třídě.

ERGONOMIE A KOMFORT
Společnost KTM využila desítky let úspěchů v závodech a obdařila KTM 300 EXC TPI špičkovou ergonomií, díky níž tento model nabízí dokonalou harmonii mezi jezdcem a motocyklem. Za všech podmínek tak zajišťuje maximální komfort jezdce a volnost pohybu. Nový design zadní svítilny navíc perfektně doplňuje nový tvar zadního blatníku a držáku SPZ.

KAPOTÁŽ A GRAFIKA
S využitím zpětné vazby od továrních jezdců KTM a také za přispění oddělení pro výzkum a vývoj KTM a společnosti Kiska Design se podařilo vytvořit kapotáž, která u modelu KTM 300 EXC TPI posouvá hranice možného ještě dále. Výsledkem je tvar, který je zárukou dokonalé harmonie mezi jezdcem a strojem, jenž se prolíná celou modelovou řadou. Hlavním cílem bylo poskytnout optimální kontaktní body a umožnit jezdci maximální volnost pohybu a zlepšenou ovladatelnost. Přední a zadní blatník mají inteligentní konstrukci nosníku I, která zaručuje maximální stabilitu při minimální možné hmotnosti. Nový design zadní svítilny perfektně doplňuje nový tvar zadního blatníku a držáku SPZ. Nová in-mold grafika zdůrazňuje potenciál motocyklu a také potvrzuje přístup společnosti KTM charakteristický nikdy nekončícím hledáním pokroku v zájmu vítězství v závodech.

SOFTWARE A ELEKTRONIKA
Modely KTM EXC TPI mají nejmodernější systém řízení motoru ze všech terénních dvoutaktních motocyklů. S využitím dat různých snímačů, jako je snímač teploty okolního vzduchu, snímač teploty nasávaného vzduchu, snímač polohy škrticí klapky a snímač teploty chladicí kapaliny řídicí jednotka optimalizuje časování zážehu a množství vstřikovaného paliva ve všech nadmořských výškách a podmínkách.

273 999 Kč

Technické parametry

Motor

ZDVIHOVÝ OBJEM293.2 cm³
DRUH KONSTRUKCE1válcový, 2dobý motor
VRTÁNÍ72 mm
ZDVIH72 mm
STARTÉRElektrický startér
PŘEVODOVKA6stupňová
SPOJKAVícekotoučová mokrá spojka DDS, hydraulika Brembo
EMSContinental EMS
CO2 EMISSIONS64 g/km
SPOTŘEBA PALIVA2.79 l/100 km


PODVOZEK

PROVEDENÍ RÁMUCentrální dvojitý kolébkový z oceli 25CrMo4
PŘEDNÍ ODPRUŽENÍWP-USD Xplor 48
ZADNÍ ODPRUŽENÍWP-PDS Monoshock
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VPŘEDU)300 mm
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VZADU)310 mm
PŘEDNÍ BRZDADvoupístkový plovoucí brzdový třmen Brembo, brzdový kotouč
ZADNÍ BRZDAJednopístkový plovoucí brzdový třmen Brembo, brzdový kotouč
PRŮMĚR KOTOUČE PŘEDNÍ BRZDY260 mm
PRŮMĚR KOTOUČE ZADNÍ BRZDY220 mm
ŘETĚZX-Ring 5/8 x 1/4"
SVĚTLÁ VÝŠKA370 mm
VÝŠKA SEDADLA960 mm
KAPACITA NÁDRŽE (PŘIBL.)9 l
SUCHÁ HMOTNOST103.4 kg
273 999 Kč