KTM 450 EXC-F

CONQUER THE GREAT OUTDOORS

Špatné zprávy pro konkurenci: vzali jsme ověřeného dobyvatele závodních tratí a podařilo se nám jej ještě vylepšit. Motocykl KTM 450 EXC-F je referenčním modelem a pro rok 2020 byl dále vylepšen s využitím zpětné vazby od továrních jezdců KTM. Vzhledem ke zvýšenému výkonu, přepracovanému hlavnímu i pomocnému rámu, nové kapotáží a lepší ergonomii; inovativnímu výfukovému systému a ještě lepšímu chlazení a odpružení je jisté, že zůstane zlatým standardem pro všechny ostatní motocykly. Nová grafika a barvy jsou připomínkou jeho závodních genů.

MOTOR A VÝFUK

Tyto výkonné čtyřtaktní motory využívají stejné technologie jako vítězné stroje profesionálních jezdců KTM, což jen dokazuje, že vás dostanou do vedení ihned po prvním nastartování. Tyto motory představují ty nejvýkonnější, nejkompaktnější a nejlehčí jednotky na trhu a jsou srovnávacím měřítkem v oblasti výkonu, ovladatelnosti a spolehlivosti v kategorii Enduro. To znamená, že dokážou vítězit ve všech kubaturách, od amatérské úrovně až po nejrychlejší profesionály.

S ohledem na kompaktní rozměry a obrovský výkon je motor modelu KTM 450 EXC-F s přímým vstřikováním paliva a rozvodem SOHC nejvýkonnější a nejkultivovanější jednotkou o objemu 450 cm3 na trhu. Vděčí za to také nově vyvinutým vačkovým hřídelům, výfukovému systému a modernizovanému elektronickému vstřikování paliva. Jeho bezkonkurenční výkon je dostupný v celém rozsahu otáček a s hmotností pouhých 29,2 kg, se jedná o ten nejlehčí a nejkompaktnější motor, který tě dostane svým výkonem. Díky homologaci Euro IV je tahle střela tak ekologicky zelená, že i konkurence z toho zezelená závistí.

PODVOZEK

Technici KTM berou snižování hmotnosti vážně. Proto dotáhli modely KTM EXC-F 2020 do podoby nejštíhlejších, nejlehčích a nejagilnějších dostupných enduro strojů. A díky standardnímu elektrickému startéru je lze uvést do chodu jednoduchým stisknutím tlačítka.

Všechny modely EXC mají nový technologicky vyspělý rám z chrom-molybdenové oceli. Využívají také hydroformované prvky vyrobené pomocí nejmodernějšího robotického svařování. Zachovávají si závodní geometrii, ale díky přepracování určitých oblastí nyní mají větší boční, podélnou i torzní tuhost, která jezdci zaručuje lepší zpětnou vazbu, hravější řízení a vyšší stabilitu. Bočně uchycené výztuhy hlavy motoru (spojení mezi hlavou válce a rámem) jsou nyní vyrobeny z lehkého hliníku, snižují vibrace a přispívají k přesnějšímu zatáčení. Nechybí ani nové podélné kryty rámu se strukturovaným povrchem, které zajišťují lepší kontakt s motorkou a také slouží jako tepelný štít koncovky výfuku na pravé straně. Pomocný rám je vyroben z extrémně lehkých a pevných hliníkových profilů, jeho hmotnost je o 900 g nižší a je o 40 mm delší než dříve, takže zajišťují lepší stabilitu zadního blatníku.

ERGONOMIE A KOMFORT

Společnost KTM využila desítky let úspěchů v závodech a obdařila model KTM 450 EXC-F špičkovou ergonomií, díky níž tento model nabízí dokonalou harmonii mezi jezdcem a motocyklem. Jezdci se mohou těšit na maximální pohodlí i svobodu pohybu ze všech jízdních podmínek.

Všechny modely KTM EXC jsou vybaveny vysokopevnostními hliníkovými tapered řídítky NEKEN. Řídítka lze nastavit do čtyř různých poloh. Řídítka se standardně dodávají s vulkanizovanou rukojetí ODI na pravé straně a pohodlnou rukojetí ODI na levé straně s upínacím systémem lock-on, která k upevnění nevyžaduje použití drátu nebo lepidla. Každý model lze volitelně vybavit přepínačem křivky zapalování na řídítkách pro přepínání alternativních map. Pomocí tohoto volitelného přepínače má jezdec také možnost aktivovat KONTROLU TRAKCE; unikátní funkci, která zaručí efektivnější trakci, zejména na kluzkém povrchu, a lze ji aktivovat pouhým stisknutím tlačítka i za jízdy.

KAPOTÁŽ A GRAFIKA

S využitím zpětné vazby od továrních jezdců KTM a také za přispění oddělení pro výzkum a vývoj KTM a společnosti Kiska Design se podařilo vytvořit kapotáž, která u modelu KTM 450 EXC-F posouvá hranice možného ještě dále. Výsledkem je tvar, který je zárukou dokonalé harmonie mezi jezdcem a strojem, jenž se prolíná celou modelovou řadou. Hlavním cílem bylo poskytnout optimální kontaktní body a umožnit jezdci maximální volnost pohybu a zlepšenou ovladatelnost. Přední a zadní blatník mají inteligentní konstrukci nosníku I, která zaručuje maximální stabilitu při minimální možné hmotnosti. Nový design zadní svítilny perfektně doplňuje nový tvar zadního blatníku a držáku SPZ. Nová in-mold grafika zdůrazňuje potenciál motocyklu a také potvrzuje přístup společnosti KTM charakteristický nikdy nekončícím hledáním pokroku v zájmu vítězství v závodech.

SOFTWARE A ELEKTRONIKA

Moderní systém řízení motoru KEIHIN s elektronickým vstřikováním paliva se vyznačuje novým 42mm tělesem škrticí klapky, které poskytuje okamžitou odezvu a maximální výkon díky unikátní poloze vstřikovače. Jednotka ECU disponuje novými mapami přizpůsobenými nové konfiguraci výfuku, airboxu a motoru a řídí jedinečnou kontrolu trakce, kterou lze aktivovat pomocí volitelného spínače pro výběr mapy. ECU nabízí různé mapy zajišťující optimální přísun výkonu pro každý převodový stupeň podle informací ze snímače převodovky.

286 999 Kč
Skladem

Technické parametry

Motor

ZDVIHOVÝ OBJEM449.9 cm³
DRUH KONSTRUKCE1válcový, 4dobý motor
VRTÁNÍ95 mm
ZDVIH63.4 mm
STARTÉRElektrický startér
PŘEVODOVKA6stupňová
SPOJKAVícekotoučová mokrá spojka DDS, hydraulika Brembo
EMSKeihin EMS
CO2 EMISSIONS86 g/km
SPOTŘEBA PALIVA3.68 l/100 km


PODVOZEK

PROVEDENÍ RÁMUCentrální dvojitý kolébkový z oceli 25CrMo4
PŘEDNÍ ODPRUŽENÍWP-USD Xplor 48
ZADNÍ ODPRUŽENÍWP-PDS Monoshock
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VPŘEDU)300 mm
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VZADU)310 mm
PŘEDNÍ BRZDADvoupístkový plovoucí brzdový třmen Brembo, brzdový kotouč
ZADNÍ BRZDAJednopístkový plovoucí brzdový třmen Brembo, brzdový kotouč
PRŮMĚR KOTOUČE PŘEDNÍ BRZDY260 mm
PRŮMĚR KOTOUČE ZADNÍ BRZDY220 mm
ŘETĚZX-Ring 5/8 x 1/4"
ÚHEL HLAVY ŘÍZENÍ63.5 °
SVĚTLÁ VÝŠKA355 mm
VÝŠKA SEDADLA960 mm
KAPACITA NÁDRŽE (PŘIBL.)9.2 l
SUCHÁ HMOTNOST105.5 kg
286 999 Kč
Skladem