KTM 350 EXC-F

THE PERFECT MIX

Úspěch modelu 350 EXC-F na trhu enduro strojů nepochybně udělal rozruch. Ihned po svém příchodu v roce 2012 si zasloužil uznání a díky tomu, že nabízí agilitu dvěstěpadesátky a výkon čtyřistapadesátky se stal nejprodávanějším čtyřtaktním závodním modelem všech dob. Od té doby došlo u modelu 350 EXC-F k výraznému nárůstu výkonu a točivého momentu i ke zlepšení ovladatelnosti a agility. A nejvíce patrné je to právě u modelu pro rok 2020. Výkon tohoto modelu má ještě blíže ke kubatuře 450 cm3, zatímco jeho agilita ještě zdatněji konkuruje třídě 250 cm3 – základní filozofie tohoto stroje je tedy zcela jasná a je klíčem k jeho úspěchu.

MOTOR A VÝFUK

Společnost KTM pokračuje v evoluci kategorie enduro a přináší novou řadu světově veleúspěšných 4taktních motorů. Tyto nové výkonné motory využívají stejné technologie jako vítězné stroje profesionálních jezdců KTM, což jen dokazuje, že vás dostanou do vedení ihned po prvním nastartování. Tyto přepracované motory představují ty nejvýkonnější, nejkompaktnější a nejlehčí jednotky na trhu a jsou srovnávacím měřítkem v oblasti výkonu, ovladatelnosti a spolehlivosti v kategorii Enduro. To znamená, že dokážou vítězit ve všech kubaturách, od amatérské úrovně až po nejrychlejší profesionály.

S ohledem na kompaktní rozměry a obrovský výkon nabízí motor modelu KTM 350 EXC-F s přímým vstřikováním paliva a rozvodem DOHC nejlepší poměr hmotnosti a výkonu na trhu. Vděčí za to také nově vyvinutým vačkovým hřídelům, výfukovému systému a modernizovanému elektronickému vstřikování paliva. Jeho výjimečný výkon je navíc dostupný v celém spektru otáček. Hmotnost této jednotky je snížena na pouhých 28 kg, takže je téměř stejně lehká jako motor o objemu 250 cm3, ale výkonem a točivým momentem má blíže ke 450 cm3. Díky homologaci Euro IV je tahle střela tak ekologicky zelená, že i konkurence z toho zezelená závistí.

PODVOZEK

Technici KTM berou snižování hmotnosti vážně. Proto dotáhli modely KTM EXC-F 2020 do podoby nejštíhlejších, nejlehčích a nejagilnějších dostupných enduro strojů. A díky standardnímu elektrickému startéru je lze uvést do chodu jednoduchým stisknutím tlačítka.

Všechny modely EXC mají nový technologicky vyspělý rám z chrom-molybdenové oceli. Využívají také hydroformované prvky vyrobené pomocí nejmodernějšího robotického svařování. Zachovávají si závodní geometrii, ale díky přepracování určitých oblastí nyní mají větší boční, podélnou i torzní tuhost, která jezdci zaručuje lepší zpětnou vazbu, hravější řízení a vyšší stabilitu. Bočně uchycené výztuhy hlavy motoru (spojení mezi hlavou válce a rámem) jsou nyní vyrobeny z lehkého hliníku, snižují vibrace a přispívají k přesnějšímu zatáčení. Nechybí ani nové podélné kryty rámu se strukturovaným povrchem, které zajišťují lepší kontakt s motorkou a také slouží jako tepelný štít koncovky výfuku na pravé straně. Pomocný rám je vyroben z extrémně lehkých a pevných hliníkových profilů, jeho hmotnost je o 900 g nižší a je o 40 mm delší než dříve, takže zajišťují lepší stabilitu zadního blatníku.

ERGONOMIE A KOMFORT

Společnost KTM využila desítky let úspěchů v závodech a obdařila model KTM 350 EXC-F špičkovou ergonomií, díky níž tento model nabízí dokonalou harmonii mezi jezdcem a motocyklem. Jezdci se mohou těšit na maximální pohodlí i svobodu pohybu ze všech jízdních podmínek.

Všechny modely KTM EXC jsou vybaveny vysokopevnostními hliníkovými tapered řídítky NEKEN. Řídítka lze nastavit do čtyř různých poloh. Řídítka se standardně dodávají s vulkanizovanou rukojetí ODI na pravé straně a pohodlnou rukojetí ODI na levé straně s upínacím systémem lock-on, která k upevnění nevyžaduje použití drátu nebo lepidla. Každý model lze volitelně vybavit přepínačem křivky zapalování na řídítkách pro přepínání alternativních map. Pomocí tohoto volitelného přepínače má jezdec také možnost aktivovat KONTROLU TRAKCE; unikátní funkci, která zaručí efektivnější trakci, zejména na kluzkém povrchu, a lze ji aktivovat pouhým stisknutím tlačítka i za jízdy.

KAPOTÁŽ A GRAFIKA

S využitím zpětné vazby od továrních jezdců KTM a také za přispění oddělení pro výzkum a vývoj KTM a společnosti Kiska Design se podařilo vytvořit kapotáž, která u modelu KTM 350 EXC-F posouvá hranice možného ještě dále. Výsledkem je tvar, který je zárukou dokonalé harmonie mezi jezdcem a strojem, jenž se prolíná celou modelovou řadou. Hlavním cílem bylo poskytnout optimální kontaktní body a umožnit jezdci maximální volnost pohybu a zlepšenou ovladatelnost. Přední a zadní blatník mají inteligentní konstrukci nosníku I, která zaručuje maximální stabilitu při minimální možné hmotnosti. Nový design zadní svítilny perfektně doplňuje nový tvar zadního blatníku a držáku SPZ. Nová in-mold grafika zdůrazňuje potenciál motocyklu a také potvrzuje přístup společnosti KTM charakteristický nikdy nekončícím hledáním pokroku v zájmu vítězství v závodech.

SOFTWARE A ELEKTRONIKA

Moderní systém řízení motoru KEIHIN s elektronickým vstřikováním paliva se vyznačuje novým 42mm tělesem škrticí klapky, které poskytuje okamžitou odezvu a maximální výkon díky unikátní poloze vstřikovače. Jednotka ECU disponuje novými mapami přizpůsobenými nové konfiguraci výfuku, airboxu a motoru a řídí jedinečnou kontrolu trakce, kterou lze aktivovat pomocí volitelného spínače pro výběr mapy. ECU nabízí různé mapy zajišťující optimální přísun výkonu pro každý převodový stupeň podle informací ze snímače převodovky.

281 999 Kč

Technické parametry

Motor

ZDVIHOVÝ OBJEM349.7 cm³
DRUH KONSTRUKCE1válcový, 4dobý motor
VRTÁNÍ88 mm
ZDVIH57.5 mm
STARTÉRElektrický startér
PŘEVODOVKA6stupňová
SPOJKAVícekotoučová mokrá spojka DDS, hydraulika Brembo
EMSKeihin EMS
CO2 EMISSIONS89 g/km
SPOTŘEBA PALIVA3.83 l/100 km


PODVOZEK

PROVEDENÍ RÁMUCentrální dvojitý kolébkový z oceli 25CrMo4
PŘEDNÍ ODPRUŽENÍWP-USD Xplor 48
ZADNÍ ODPRUŽENÍWP-PDS Monoshock
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VPŘEDU)300 mm
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VZADU)310 mm
PŘEDNÍ BRZDADvoupístkový plovoucí brzdový třmen Brembo, brzdový kotouč
ZADNÍ BRZDAJednopístkový plovoucí brzdový třmen Brembo, brzdový kotouč
PRŮMĚR KOTOUČE PŘEDNÍ BRZDY260 mm
PRŮMĚR KOTOUČE ZADNÍ BRZDY220 mm
ŘETĚZX-Ring 5/8 x 1/4"
ÚHEL HLAVY ŘÍZENÍ63.5 °
SVĚTLÁ VÝŠKA355 mm
VÝŠKA SEDADLA960 mm
KAPACITA NÁDRŽE (PŘIBL.)9.2 l
SUCHÁ HMOTNOST103.8 kg
281 999 Kč