KTM 350 EXC-F SIX DAYS 2021
A PERFORMANCE STATEMENT
V kategorii enduro se s KTM nemůže měřit žádná jiná značka. Tuto skutečnost jasně dokládá nejvýznamnější enduro závod sezóny – „International Six Days Enduro“ (ISDE). Ze skromných začátků se podnik ISDE vyvinul v největší týmovou soutěž kategorie Enduro na světě. Tento Enduro maraton klade extrémní nároky jak na stroje, tak na jezdce, a každoročně více než polovina z nich sedlá stroje typické oranžové barvy. Šampionát 2019 International Six Days Enduro se bude konat v náročném terénu Portugalska. Každý řetěz je pouze tak pevný jako jeho nejslabší článek, takže ti, kteří pomýšlejí na vítězství, si nemohou dovolit žádné kompromisy. Společnost KTM se znovu postavila výzvě čelem a představila nejnovější extrémně odolné stroje limitované edice Six Days. Tyto motocykly jsou charakteristické speciálním designem Six Days a špičkovými doplňkovými komponenty speciálně vyvinutými a vyladěnými továrním oddělením výzkumu a vývoje společnosti KTM. Jedná se o dokonalé Enduro zbraně určené pro výjimečnou událost.
MOTOR A VÝFUK
Společnost KTM pokračuje v evoluci kategorie enduro a přináší novou řadu světově veleúspěšných 4taktních motorů. Tyto nové výkonné motory využívají stejné technologie jako vítězné stroje profesionálních jezdců KTM, což jen dokazuje, že vás dostanou do vedení ihned po prvním nastartování. Tyto přepracované motory představují ty nejvýkonnější, nejkompaktnější a nejlehčí jednotky na trhu a jsou srovnávacím měřítkem v oblasti výkonu, ovladatelnosti a spolehlivosti v kategorii Enduro. To znamená, že dokážou vítězit ve všech kubaturách, od amatérské úrovně až po nejrychlejší profesionály.
MOTOR
Motor DOHC modelu KTM 350 EXC-F se vstřikováním paliva se vyznačuje kompaktními rozměry, obrovským výkonem a také nejlepším poměrem hmotnosti a výkonu na trhu. Díky bezkonkurenčnímu výkonu dostupnému v celém spektru otáček a hmotnosti pouhých 28 kg je tato jednotka téměř stejně lehká jako motor o objemu 250 cm3, ale výkonem a točivým momentem má blíže ke 450 cm3. Díky homologaci Euro IV je tahle střela tak ekologicky zelená, že i konkurence z toho zezelená závistí.
RÁM
Všechny modely EXC mají technologicky vyspělý lehký rám z chrom-molybdenové oceli. Využívají také hydroformované prvky vyrobené pomocí nejmodernějšího robotického svařování. Rám se závodní geometrií a optimální tuhostí poskytuje jezdci skvělou zpětnou vazbu, hravou ovladatelnost a prvotřídní stabilitu. Bočně uchycené výztuhy hlavy motoru (spojení mezi hlavou válce a rámem) jsou nyní vyrobeny z lehkého hliníku, snižují vibrace a přispívají k přesnějšímu zatáčení. Nechybí ani podélné kryty rámu se strukturovaným povrchem, které zajišťují lepší kontakt s motorkou a také slouží jako tepelný štít koncovky výfuku na pravé straně. Pomocný rám je vyroben z extrémně lehkých a pevných hliníkových profilů, jeho hmotnost je o 900 g nižší a zajišťuje lepší stabilitu zadního blatníku.
ODPRUŽENÍ
Všechny modely EXC jsou vybaveny nejnovější upside-down vidlicí WP XPLOR s průměrem nohou 48 mm a rozdělenou funkcí tlumení a odskoku vyvinutou společnostmi WP a KTM. Obě nohy vidlice jsou opatřeny pružinou, avšak každá z nich má jinou funkci. Tlumení komprese obstarává levá nova, zatímco pravá se stará o odskok. Obě lze snadno nastavit pomocí otočných prvků na nohách vidlice, přičemž každý z nich nabízí 30 kroků nastavení. Přestože se již odlišují svou mimořádnou odezvou a charakteristikou tlumení, jsou vidlice navíc vybaveny kalibrovaným pístem Mid-Valve zaručujícím konzistentní průběh tlumení. Nastavení udržuje předek motocyklu výše, aby měl jezdec dostatečnou rezervu proti propružení na doraz.
Klíčovým prvkem osvědčeného systému zadního odpružení PDS (progressive damping system) je tlumič WP XPLOR, který je přímo spojen s kyvnou vidlicí bez použití přídavného přepákování. Toto řešení pomáhá zachovat nízkou hmotnost a zvyšuje průchodnost terénem. Progresivní charakteristiku tlumení optimální pro enduro stroje zajišťuje druhý píst, který ke konci zdvihu spolupracuje s uzavřenou miskou a pomáhá mu progresivní pružina. Nastavení tlumiče XPLOR PDS poskytuje lepší charakteristiku tlumení, skvěle odpovídá schopnostem rámu a doplňuje celkové naladění odpružení. Je plně seřiditelný, včetně vysokorychlostního a nízkorychlostního stlačení, což umožňuje přesné nastavení tlumiče pro jakoukoliv trať a preference jezdce.
BRÝLE VIDLICE
Všechny modely SIX DAYS jsou vybaveny špičkovými eloxovanými brýlemi vidlice obráběnými pomocí CNC v oranžové barvě s offsetem 22 mm, což zajišťuje pevné upnutí vidlice a přesné ovládání. Řídítka jsou nastavitelná směrem dopředu a dozadu ve 4 polohách, takže motocykl ti padne stejně jako tvé oblíbené rukavice.
VÝBAVA SIX DAYS
Sedlo Six Days pro vyšší komfort na dlouhých cestách, Exkluzivní grafika Six Days s atraktivním designem, Přepínač režimů na řídítkách, Řídítka s logem Six Days, Tlumič Six Days (antracitový eloxovaný s logem Six Days), Obráběné oranžové eloxované brýle pro extrémně přesné upnutí vidlice a její optimální funkci, Ventilátor chladiče pro všechny čtyřtaktní modely k optimalizaci řízení teploty v extrémních podmínkách, Plovoucí přední brzdový kotouč pro konzistentní brzdný výkon v extrémních podmínkách, Plný zadní brzdový kotouč (bez drážek/otvorů) pro lepší tepelnou odolnost a nižší opotřebení brzdových destiček, dvoudílná rozeta Supersprox Stealth s hliníkovým vnitřním prstencem a ocelovým vnějším prstencem pro maximální odolnost, Stahovák přední osy pro jednoduchou demontáž předního kola, Oranžový rám, Ochranný kryt motoru pro účinnou ochranu motoru, Oranžové vodítko řetězu
Technické parametry
Motor | |
ZDVIHOVÝ OBJEM | 349.7 cm³ |
DRUH KONSTRUKCE | 1válcový, 4dobý motor |
VRTÁNÍ | 88 mm |
ZDVIH | 57.5 mm |
STARTÉR | Elektrický startér |
PŘEVODOVKA | 6stupňová |
SPOJKA | Vícekotoučová mokrá spojka DDS, hydraulika Brembo |
EMS | Keihin EMS |
CO2 EMISSIONS | 89 g/km |
SPOTŘEBA PALIVA | 3.83 l/100 km |
| |
PROVEDENÍ RÁMU | Centrální dvojitý kolébkový z oceli 25CrMo4 |
PŘEDNÍ ODPRUŽENÍ | WP-USD Xplor 48 |
ZADNÍ ODPRUŽENÍ | WP-PDS Monoshock |
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VPŘEDU) | 300 mm |
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VZADU) | 310 mm |
PŘEDNÍ BRZDA | Dvoupístkový plovoucí brzdový třmen Brembo, brzdový kotouč |
ZADNÍ BRZDA | Jednopístkový plovoucí brzdový třmen Brembo, brzdový kotouč |
PRŮMĚR KOTOUČE PŘEDNÍ BRZDY | 260 mm |
PRŮMĚR KOTOUČE ZADNÍ BRZDY | 220 mm |
ŘETĚZ | X-Ring 5/8 x 1/4" |
ÚHEL HLAVY ŘÍZENÍ | 63.5 ° |
SVĚTLÁ VÝŠKA | 355 mm |
VÝŠKA SEDADLA | 960 mm |
KAPACITA NÁDRŽE (PŘIBL.) | 9 l |
SUCHÁ HMOTNOST | 104.3 kg |