KTM 250 EXC-F
FEISTY OFFROAD ATTITUDE
Nejmenší čtyřtaktní model KTM má na své rozměry překvapivě ostré drápky. Vzhledem k výjimečně kompaktnímu a výkonnému motoru, nízké hmotnosti a skvělé ovladatelnosti se jedná o skvělou volbu pro nadšené amatéry i pro ambiciózní profi jezdce. Motor s vyspělým systémem vstřikování paliva poskytuje nejvyšší výkon v dané třídě, obrovský točivý moment, skvělou odezvu na plyn a perfektně dávkovatelný výkon. Nový model 250 EXC-F je vybaven novým rámem, který přispívá k ještě snadnější ovladatelnosti, dodává jezdci sebedůvěru a motivuje ho k lepším výkonům.
MOTOR A VÝFUK
Tyto výkonné čtyřtaktní motory využívají stejné technologie jako vítězné stroje profesionálních jezdců KTM, což jen dokazuje, že vás dostanou do vedení ihned po prvním nastartování. Tyto motory představují ty nejvýkonnější, nejkompaktnější a nejlehčí jednotky na trhu a jsou srovnávacím měřítkem v oblasti výkonu, ovladatelnosti a spolehlivosti v kategorii Enduro. To znamená, že dokážou vítězit ve všech kubaturách, od amatérské úrovně až po nejrychlejší profesionály.
S ohledem na kompaktní rozměry a špičkový výkon je motor modelu KTM 250 EXC-F s přímým vstřikováním paliva a rozvodem DOHC tou nejvýkonnější a nejkultivovanější jednotkou o objemu 250 cm3 na trhu. Vděčí za to také nově vyvinutým vačkovým hřídelům, výfukovému systému a modernizovanému elektronickému vstřikování paliva. Jeho výkon je dostupný v celém rozsahu otáček a s hmotností pouhých 27,9 kg, se jedná o ten nejlehčí a nejvýkonnější motor v dané třídě. Díky homologaci Euro IV je tahle střela tak ekologicky zelená, že i konkurence z toho zezelená závistí.
PODVOZEK
Technici KTM berou snižování hmotnosti vážně. Proto dotáhli modely KTM EXC-F 2020 do podoby nejštíhlejších, nejlehčích a nejagilnějších dostupných enduro strojů. A díky standardnímu elektrickému startéru je lze uvést do chodu jednoduchým stisknutím tlačítka.
Všechny modely EXC mají nový technologicky vyspělý rám z chrom-molybdenové oceli. Využívají také hydroformované prvky vyrobené pomocí nejmodernějšího robotického svařování. Zachovávají si závodní geometrii, ale díky přepracování určitých oblastí nyní mají větší boční, podélnou i torzní tuhost, která jezdci zaručuje lepší zpětnou vazbu, hravější řízení a vyšší stabilitu. Bočně uchycené výztuhy hlavy motoru (spojení mezi hlavou válce a rámem) jsou nyní vyrobeny z lehkého hliníku, snižují vibrace a přispívají k přesnějšímu zatáčení. Nechybí ani nové podélné kryty rámu se strukturovaným povrchem, které zajišťují lepší kontakt s motorkou a také slouží jako tepelný štít koncovky výfuku na pravé straně. Pomocný rám je vyroben z extrémně lehkých a pevných hliníkových profilů, jeho hmotnost je o 900 g nižší a je o 40 mm delší než dříve, takže zajišťují lepší stabilitu zadního blatníku.
ERGONOMIE A KOMFORT
Společnost KTM využila desítky let úspěchů v závodech a obdařila model KTM 250 EXC-F špičkovou ergonomií, díky níž tento model nabízí dokonalou harmonii mezi jezdcem a motocyklem. Jezdci se mohou těšit na maximální pohodlí i svobodu pohybu ze všech jízdních podmínek.
KAPOTÁŽ A GRAFIKA
S využitím zpětné vazby od továrních jezdců KTM a také za přispění oddělení pro výzkum a vývoj KTM a společnosti Kiska Design se podařilo vytvořit kapotáž, která u modelu KTM 250 EXC-F posouvá hranice možného ještě dále. Výsledkem je tvar, který je zárukou dokonalé harmonie mezi jezdcem a strojem, jenž se prolíná celou modelovou řadou. Hlavním cílem bylo poskytnout optimální kontaktní body a umožnit jezdci maximální volnost pohybu a zlepšenou ovladatelnost. Přední a zadní blatník mají inteligentní konstrukci nosníku I, která zaručuje maximální stabilitu při minimální možné hmotnosti. Nový design zadní svítilny perfektně doplňuje nový tvar zadního blatníku a držáku SPZ. Nová in-mold grafika zdůrazňuje potenciál motocyklu a také potvrzuje přístup společnosti KTM charakteristický nikdy nekončícím hledáním pokroku v zájmu vítězství v závodech.
SOFTWARE A ELEKTRONIKA
Moderní systém řízení motoru KEIHIN s elektronickým vstřikováním paliva se vyznačuje novým 42mm tělesem škrticí klapky, které poskytuje okamžitou odezvu a maximální výkon díky unikátní poloze vstřikovače. Jednotka ECU disponuje novými mapami přizpůsobenými nové konfiguraci výfuku, airboxu a motoru a řídí jedinečnou kontrolu trakce, kterou lze aktivovat pomocí volitelného spínače pro výběr mapy. ECU nabízí různé mapy zajišťující optimální přísun výkonu pro každý převodový stupeň podle informací ze snímače převodovky.
Technické parametry
Motor | |
ZDVIHOVÝ OBJEM | 249.91 cm³ |
DRUH KONSTRUKCE | 1válcový, 4dobý motor |
VRTÁNÍ | 78 mm |
ZDVIH | 52.3 mm |
STARTÉR | Elektrický startér |
PŘEVODOVKA | 6stupňová |
SPOJKA | Vícekotoučová mokrá spojka DDS, hydraulika Brembo |
EMS | Keihin EMS |
CO2 EMISSIONS | 80 g/km |
SPOTŘEBA PALIVA | 3.47 l/100 km |
| |
PROVEDENÍ RÁMU | Centrální dvojitý kolébkový z oceli 25CrMo4 |
PŘEDNÍ ODPRUŽENÍ | WP-USD Xplor 48 |
ZADNÍ ODPRUŽENÍ | WP-PDS Monoshock |
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VPŘEDU) | 300 mm |
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VZADU) | 310 mm |
PŘEDNÍ BRZDA | Dvoupístkový plovoucí brzdový třmen Brembo, brzdový kotouč |
ZADNÍ BRZDA | Jednopístkový plovoucí brzdový třmen Brembo, brzdový kotouč |
PRŮMĚR KOTOUČE PŘEDNÍ BRZDY | 260 mm |
PRŮMĚR KOTOUČE ZADNÍ BRZDY | 220 mm |
ŘETĚZ | X-Ring 5/8 x 1/4" |
ÚHEL HLAVY ŘÍZENÍ | 63.5 ° |
SVĚTLÁ VÝŠKA | 355 mm |
VÝŠKA SEDADLA | 960 mm |
KAPACITA NÁDRŽE (PŘIBL.) | 9.2 l |
SUCHÁ HMOTNOST | 103 kg |