FE 250 2022

V modelovém roce 2022 budou všechny motocykly EN vybaveny prémiovými pneumatikami Michelin Enduro. Aby bylo možné plně využít zvýšenou trakci, upravili jsme nastavení vidlice a tlumiče, s cílem dosáhnout ještě lepší zpětné vazby pro jezdce. Nová hydraulika Braktec nabízí vynikající brzdný výkon a dokonalou modulaci spojky za všech podmínek.

01. BEZKONKURENČNÍ VÝKON

MOTOR

Motor modelu FE 250 je navržen tak, aby byl výkonný, lehký a kompaktní. Se všemi hlavními komponenty a uspořádáním hřídele pečlivě umístěnými tak, aby se centralizovala hmota, je zachován jeho renomovaný vynikající výkon a jízdní vlastnosti. Díky inovativním výrobním procesům a konstrukci váží motor pouze 27,6 kg a dodává plynulý a točivý moment, díky kterému je FE 250 přístupný jak pro profesionály, tak pro amatéry.

Hlava válce

FE 250 je vybaven pokročilým uspořádáním hlavy válců, které je pečlivě navrženo tak, aby poskytovalo každý zlomek výkonu. Vnitřek obsahuje leštěné vačkové hřídele potažené DLC, poskytující minimální tření a nepřekonatelný celkový výkon až k horní hranici otáček motoru.

Válec a píst

Válec je převzat z úspěšného modelu FC 250. Lehký kovaný píst s velkým průměrem. Vrtání 78 mm, kompresní poměr 13,8: 1. Výsledkem je, že nízko oscilující hmota poskytuje výjimečný výkon, vysoké otáčky a velmi široké výkonové pásmo.

Výfuk

Výfukový systém je odborně navržen tak, aby poskytoval prvotřídní výkon při nejnižší možné hmotnosti. Svody jsou navrženy a vyrobeny ze dvou kusů, aby byly co nejkompaktnější. Spojovací poloha umožňuje jeho sejmutí, aniž byste museli sundávat zadní tlumič. Další inovace umožňují krátký kompaktní tlumič bez zvýšení hladiny hluku. Výfuk je vyroben z lehkého hliníku a je stylově zakončen černým povrchem, který zdůrazňuje jeho prémiovou kvalitu.

02. PODVOZEK

RÁM

Rám z chrom-molybdenové oceli je odborně vyroben pomocí laserem řezaných, roboticky svařovaných, hydroformovaných trubek, což zajišťuje nejvyšší úroveň přesnosti a kvality. Speciálně vytvořená geometrie využívá pokročilé charakteristiky podélného a torzního ohybu pro bezkonkurenční zpětnou vazbu jezdce, absorpci energie a výjimečnou přímou stabilitu. Úchyty hlavy válců jsou vyrobeny z kovaného hliníku, což zlepšuje ovladatelnost a pohodlí. Prémiový šedý práškový nástřik rámu spolu se standardními chrániči poskytují rámu vynikající ochranu a odolnost.

Podsedlovka

Uhlíkové vlákno je proslulé svou nízkou hmotností a vysokou pevností. Z těchto důvodů má řada Husqvarna EN jedinečný kompozitní podsedlový rám vyrobený z 30% uhlíkových vláken. Specifická tuhost pomocného rámu, dosažená díky použití uhlíkových vláken, poskytuje jezdci optimální ovladatelnost a ergonomii.

Chladící systém

Vyroben z vysoce pevného hliníku, integrován do rámu, což umožňuje lepší chlazení jednoduše tím, že chladicí kapalina prochází rámem a eliminuje tak potřebu dalších hadic.

Brýle vidlice

Trojité svorky byly pečlivě navrženy tak, aby rovnoměrně rozdělovaly upínací sílu na nohu vidlice, maximalizovaly kontaktní plochu pro optimální citlivost a minimální tření a nabídly vynikající ovladatelnost a stabilitu.

03. RACE-WINNING SETUP

PŘEDNÍ VIDLICE WP XPLOR

Přední vidlice WP XPLOR 48 je navržena speciálně pro jízdu na enduru. Její otevřené rozložení kazety využívá funkci rozdělení tlumení - komprese v levé a odskoku v pravé noze. Nastavení se provádí pomocí snadno přístupných ovladačů v horní části každé nohy vidlice. Nastavení předpětí lze jednoduše provést bez použití nástrojů. Píst středního ventilu vidlice zajišťuje konzistentní tlumení, zatímco standardní nastavení umožňuje vidlici pracovat výše ve zdvihu, což zajišťuje výjimečnou zpětnou vazbu pro jezdce.

Zadní tlumič WP XACT

Tlumič WP XACT poskytuje pokročilé charakteristiky tlumení. Nová těsnění ventilů se sníženou tvrdostí nabízejí lepší zpětnou vazbu. Kompaktní a lehký tlumič má uvnitř tlakovou rovnováhu, která zajišťuje konzistentní tlumení a vynikající pohodlí jezdce. Při použití stejného postupu propojení, jaký byl použit v řadě HQ MX, sedí zadní část nízko pro lepší ovládání v extrémních podmínkách EN. Plně nastavitelný tlumič poskytuje zdvih zadního kola 300 mm, stejně jako bezkonkurenční pocit trakce a absorpci energie.

Brzdy

Nejvyšší úroveň kvality zaručuje nový brzdový systém BRAKTEC, který nabízí nejvyšší úroveň brzdného výkonu a je speciálně přizpůsoben pro jízdu na enduru a poskytuje citlivý a modulovaný pocit. Disky GSK 260 a 220 mm doplňují vysoce kvalitní brzdný balíček pro naprostou jistotu.

Spojka

Nový vysoce kvalitní spojkový systém Braktec zaručuje rovnoměrné opotřebení, spolehlivý a téměř bezúdržbový provoz a perfektní modulaci za všech podmínek. To znamená, že vůle je neustále kompenzována, takže tlakový bod a funkce spojky zůstávají stejné za studených i horkých podmínek i po delší dobu.

Kapotáž

FE 250 je vybavena kapotáží, která ukazuje progresivní přístup Husqvarna Motorcycles k offroad motocyklům, zatímco robustní šedé a elektrické žluté akcenty poskytují výrazný vzhled a stylově zdobí švédský design. Ergonomie je speciálně přizpůsobena tak, aby poskytovala vysoký komfort a kontrolu motocyklu. Plochý profil sedadla spolu s texturou potahu poskytuje vynikající komfort a kontrolu za všech podmínek.

04. Prémiová technologie

Protaper řídítka

Standardní řídítka ProTaper se vyznačují minimální hmotností, vlastností potlačovat únavu a zátěž jezdce a jsou vyráběna podle náročných norem, aby poskytovala výjimečný komfort a kontrolu.

Přepínač map

Standardní přepínač map, navržený pro snadné ovládání, vybírá mezi 2 mapami EFI a aktivuje funkci kontroly trakce. Funkce TC (Traction Control) zlepšuje ovládání na hladkém terénu. Systém kontroly trakce lze zapnout nebo vypnout pomocí přepínače mapy. Funguje na základě analýzy vstupu škrticí klapky od jezdce a rychlosti, s jakou se zvyšují otáčky motoru. Pokud se otáčky zvýší příliš rychle, EMS zaregistruje ztrátu přilnavosti a sníží množství energie na zadní kolo, čímž zajistí maximální trakci.

Škrticí klapky

FE 250 je vybaven škrticí klapkou Keihin o průměru 42 mm. Injektor je umístěn tak, aby zajistil co nejúčinnější průtok do spalovací komory. Lanko plynu je namontováno přímo, což poskytuje okamžitější odezvu a větší cit na plynu.

Elektrický start a Li-Ion baterie

Spolu s výhodou snadného elektrického spouštěcího systému je na FE 250 namontována lehká baterie Li-Ion 2,0 Ah. Baterie Li-Ion váží přibližně o 1 kg méně než běžná olověná baterie, což znamená, že je zajištěno pohodlí elektrického spouštění při zachování nízké celkové hmotnosti.

Airbox

Snadný přístup k filtru Twin Air je možný bez použití nástrojů, pro rychlejší čištění a snazší údržbu. Přesné sací kanály maximalizují proudění vzduchu a nabízejí zvýšenou úroveň ochrany filtru.

275 000 Kč

Technické parametry

Motor

ZDVIHOVÝ OBJEM249.9 cm³
DRUH KONSTRUKCE1válcový, 4dobý motor
VRTÁNÍ78 mm
ZDVIH52.3 mm
STARTÉRElektrický startér
PŘEVODOVKA6stupňová
SPOJKAVícekotoučová mokrá spojka DDS, hydraulika Magura
EMSKeihin EMS


PODVOZEK

PROVEDENÍ RÁMUCentrální dvojitý kolébkový z oceli 25CrMo4
PŘEDNÍ ODPRUŽENÍWP XPLOR-USD, Ø 48 mm
ZADNÍ ODPRUŽENÍWP XACT Monoshock
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VPŘEDU)300 mm
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VZADU)300 mm
PŘEDNÍ BRZDAKotoučová brzda
ZADNÍ BRZDAKotoučová brzda
PRŮMĚR KOTOUČE PŘEDNÍ BRZDY260 mm
PRŮMĚR KOTOUČE ZADNÍ BRZDY220 mm
ŘETĚZX-Ring 5/8 x 1/4"
ÚHEL HLAVY ŘÍZENÍ63.5 °
SVĚTLÁ VÝŠKA360 mm
VÝŠKA SEDADLA950 mm
KAPACITA NÁDRŽE (PŘIBL.)9 l
SUCHÁ HMOTNOST105.5 kg
275 000 Kč